Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMuskelbristning av simning?
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag är en tvättäkta nybörjare när det gäller simning. Alltså, jag simmade när jag var riktig knatte och lärde mig grunderna i bröstsim, frisim och ryggsim.
Senaste månaden har jag börjat simma som motion, eftersom jag haft lite knäproblem och tagit

Muskelbristning har jag ingen erfarenhet av, men jag tycker nog ändå det låter som kramp. Speciellt om det kom när du skjöt ifrån kanten eller tog i på annat sätt.
Den kan komma som en smäll och sen ligger man där frustnades och försöker få tag på närmast

kan vara kramp oxo.. även en kramp kan lämna spår som ömmande muskler och kännas när man "rör" sig som vanligt...

simning är ju mkt skonsamt.. men självklart är d ju som med allt en risk för ngt att hända...

både brsöt och frisim gör att man spänner va

Tack för svar. Om det bara är kramp så ger det mig lite hopp! Jag vill verkligen inte vila flera veckor från träning.
Det där med att dricka var ett bra påpekande. Den här gången hade jag slarvat ordentligt med att dricka vatten hela dagen. Kanske straff

Kramp i vaden är ju inget nytt femomen i simbassängen. Jag har nog fått det över 100ggr under min aktiva karriär. Det inträffar oftast när man skjuter ifrån vid en vändning. Men om du fortfarande har om ska du nog ta det lite försiktig och hålla koll på v

Känner igen precis det Christian beskriver, kram i vaden vid frånskjut. Ont som fan precis när det händer och vaden hård som en tennisboll. Men det brukar släppa rätt fort och inte göra ont i efterhand.

Om jag får den sortens kramp, och inte hinner stoppa i tid så att den verkligen "smäller till" så har jag ont i 1-2 dagar efteråt.