Quote from Guest on 23 August 2007, 09:22Okej, nu har jag ett litet problem. Ska springa tjejmilen på söndag och S:t Eriks nästa helg. Tar inte tjejmilen så väldigt hårt men skulle ändå vilja komma i mål på någorlunda hyfsad tid.
I måndas sprang jag långdistans, lite längre än jag sprungit föru
Okej, nu har jag ett litet problem. Ska springa tjejmilen på söndag och S:t Eriks nästa helg. Tar inte tjejmilen så väldigt hårt men skulle ändå vilja komma i mål på någorlunda hyfsad tid.
I måndas sprang jag långdistans, lite längre än jag sprungit föru
Quote from Catharina Brattlin on 23 August 2007, 09:32Det lilla jag vet om kramp i muskler är att det sker en plötslig och ofrivillig muskelsammandragning, som är väldigt smärtsam. Syrebrist uppstår i muskeln och därför gör det så ont. I det akuta skedet är stretching av muskeln samt lätt massage det som "lö
Det lilla jag vet om kramp i muskler är att det sker en plötslig och ofrivillig muskelsammandragning, som är väldigt smärtsam. Syrebrist uppstår i muskeln och därför gör det så ont. I det akuta skedet är stretching av muskeln samt lätt massage det som "lö
Quote from Funbeat user on 23 August 2007, 11:20Skulle tro att vila samt återhämtningsträning med mjuk stretch är det bästa du kan ägna dig åt. Förhoppningsvis är det inget allvarligt utan bara att du pressat musklerna lite väl hårt och då kanske det kommer en formtopp genom att du tar det lugnt. 🙂
Skulle tro att vila samt återhämtningsträning med mjuk stretch är det bästa du kan ägna dig åt. Förhoppningsvis är det inget allvarligt utan bara att du pressat musklerna lite väl hårt och då kanske det kommer en formtopp genom att du tar det lugnt. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 August 2007, 11:23Hmm.. jo, dåligt rubrikval akut kramp handlar det ju faktist inte om. Men nåja..
Jo, jag sprang precis lite över 19 km och hade med vatten och saft med extra socker i. Tänkte sen att jag borde ha tillsatt salt oxå.
Tror jag ska satsa på att äta mycket
Hmm.. jo, dåligt rubrikval akut kramp handlar det ju faktist inte om. Men nåja..
Jo, jag sprang precis lite över 19 km och hade med vatten och saft med extra socker i. Tänkte sen att jag borde ha tillsatt salt oxå.
Tror jag ska satsa på att äta mycket
Quote from Funbeat user on 23 August 2007, 11:27Anders: Det är längs hela lårmuskeln. Så knappast nån muskelbrustning då.
Formtopp låter bra. 🙂 Vi hoppas på det, jag känner mig åtminstone taggad mentalt. Vila och stretcha lite låter passande.
Anders: Det är längs hela lårmuskeln. Så knappast nån muskelbrustning då.
Formtopp låter bra. 🙂 Vi hoppas på det, jag känner mig åtminstone taggad mentalt. Vila och stretcha lite låter passande.
Quote from Funbeat user on 23 August 2007, 14:03Jag är fräck och ställer en relaterad fråga: är det enklare att få muskelkramp om man lämnat blod nyligen? Jag menar, man har ju färre röda blodkroppar och så vidare... var ute och sprang dagen efter en blodgivning och tyckte att jag hade mycket lättare ä
Jag är fräck och ställer en relaterad fråga: är det enklare att få muskelkramp om man lämnat blod nyligen? Jag menar, man har ju färre röda blodkroppar och så vidare... var ute och sprang dagen efter en blodgivning och tyckte att jag hade mycket lättare ä
Quote from Catharina Brattlin on 23 August 2007, 15:59Risken finns, Erik, men då är orsaken inte att Du har "förlorat" röda blodkroppar.
Den tappade mängden blod i påsen (450 ml) utgörs ca 45-50% av röda/vita blodkroppar och blodplättar. Resten utgörs av sk plasma, den vätska som blodkropparna simmar runt
Risken finns, Erik, men då är orsaken inte att Du har "förlorat" röda blodkroppar.
Den tappade mängden blod i påsen (450 ml) utgörs ca 45-50% av röda/vita blodkroppar och blodplättar. Resten utgörs av sk plasma, den vätska som blodkropparna simmar runt
Quote from Funbeat user on 23 August 2007, 21:36Tack för info, det blir att knapra lite salta pinnar ikväll då med gott samvete!
Tack för info, det blir att knapra lite salta pinnar ikväll då med gott samvete!