Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Många rundor har det blivit på FunBeat. Som jag berättade tidigare idag så kommer antalet inmatade rundor i FunBeat att passera 18000 under den här veckan. Det har ett tag varit så många att det varit knepigt att kika runt i kartan (den som finns under fl

Fast nåt blir fel. Jag klickade mig fram dit jag bor, men sedan när jag ville gå bakåt för att få överblick över större del av Sverige igen, så klickade jag på bakåt-pilen men då hamnade jag på sista lästa inlägg och fick börja om sökningen från början. J

Webbläsarens bakåtknapp tar dig till den tidigare webbsidan och påverkar inte hur du har navigerat runt i kartan. För kartan finns ingen motsvarande funktion för "förra positionen" utan du måste använde zoom-reglagen till vänster i kartbilden.

Fast om jag använder zoomen så kommer jag fortfarande inte tillbaka till steget innan,,,,,om jag t.ex har gått så långt att jag visar en sträcka och sedan zommar ut så ser jag ju fortfarande samma sträcka,,,bara på längre avstånd om du fattar hur jag mena

Det blev verkligen mycket bättre! Bra jobbat! Kul att se var andra FunBeatare finns, i alla fall om man startar sina rundor hemifrån. Om man inte vill visa det kan det vara läge att justera rundorna.

Ingen annan som har samma problem som mig?

Visst ser jag samma sträcka, men jag har ju möjlighet att välja en annan runda istället om jag vill. Det hade ju inte varit så roligt om det inte gick att se sträckan vid annan zoomning. Jag tycker det är precis som det ska vara!

Jo jag håller med om att man ska kunna se vald sträcka även om man zoomar ur. Det är precis därför jag menar att det borde finnas en bakåt-funktion också. Så man kommer tillbaka till föregående vy och inte tillbaka till startsidan. Om jag har klickat mig

Testade nu igen. Och nu funkade det att få fram de tidigare stegen,,,,,en bit iallafall. Däremot följde då rundan jag först klickat på också med,,,,men inte proportioneligt,,,,,,,,,den blåa linjen behöll samma form och storlek även fast kartan blev mer ut

Så blir det absolut inte för mig. När jag zoomar ut ser jag min runda på samma ställe (fast i ny storlek) plus att jag ser alla de andra rundorna och kan välja en av dem.