Quote from Guest on 3 January 2015, 08:24När jag cyklar spinning eller på trainer så har jag svårt att pressa pulsen över 150 och brukar ha ett medel kring 140.
När jag cyklar ute så går pulsen lätt upp över 170 och medel ligger kring 155.
Trots det så upplever jag inte att jag är tröttare ute
När jag cyklar spinning eller på trainer så har jag svårt att pressa pulsen över 150 och brukar ha ett medel kring 140.
När jag cyklar ute så går pulsen lätt upp över 170 och medel ligger kring 155.
Trots det så upplever jag inte att jag är tröttare ute
Quote from Funbeat user on 3 January 2015, 08:34Jag upplever det precis tvärt om! Tror att det för min del beror på att jag kan få i mig mer syre när jag tränar utomhus och då behöver inte hjärtat jobba lika hårt.
Jag upplever det precis tvärt om! Tror att det för min del beror på att jag kan få i mig mer syre när jag tränar utomhus och då behöver inte hjärtat jobba lika hårt.
Quote from Funbeat user on 3 January 2015, 10:29Vindmotstand ?
Vindmotstand ?
Quote from Funbeat user on 3 January 2015, 22:36Vilken belastning/kadens kör du på trainern respektive ute?
Jag har noterat ganska stor skillnad i maxpuls beroende på hur jag kör:
Med "tyngre" växel blir pulsen lägre, men det gäller även maxpuls,
med "lättare växel" blir pulsen högre - men återigen ma
Vilken belastning/kadens kör du på trainern respektive ute?
Jag har noterat ganska stor skillnad i maxpuls beroende på hur jag kör:
Med "tyngre" växel blir pulsen lägre, men det gäller även maxpuls,
med "lättare växel" blir pulsen högre - men återigen ma
Quote from Funbeat user on 3 January 2015, 23:33På trainern har jag senaste gångerna kört intervaller 5 x 2 min.
Intervall 1,3 och 5 med hög kadens (90-100) och så tungt belastning jag orkar för att bibehålla kadensen och intervall 2 och 4 med tung belastning och låg kadens.
Men det har varit samma med
På trainern har jag senaste gångerna kört intervaller 5 x 2 min.
Intervall 1,3 och 5 med hög kadens (90-100) och så tungt belastning jag orkar för att bibehålla kadensen och intervall 2 och 4 med tung belastning och låg kadens.
Men det har varit samma med
Quote from Funbeat user on 3 January 2015, 23:43Jag upplever också precis tvärtom. Kommer högre i puls inne på trainern, åtminstone om vi talar tröskelpuls. Vad gäller maxpuls har jag lyckats skrämma upp hjärtat i 200 bpm inne resp. 199 bpm ute. Har hört något om att det kunde bero på att jag svettas u
Jag upplever också precis tvärtom. Kommer högre i puls inne på trainern, åtminstone om vi talar tröskelpuls. Vad gäller maxpuls har jag lyckats skrämma upp hjärtat i 200 bpm inne resp. 199 bpm ute. Har hört något om att det kunde bero på att jag svettas u
Quote from Funbeat user on 4 January 2015, 19:18Jag upplever det precis tvärt om! Detta tror jag beror på ett par saker.
Först och främst att jag innan på trainern verkligen kan och törs köra skiten ur mig. Det gör jag sällan ute. Inte helt kul att bonka sex mil hemifrån. Men visst att jag har haft ri
Jag upplever det precis tvärt om! Detta tror jag beror på ett par saker.
Först och främst att jag innan på trainern verkligen kan och törs köra skiten ur mig. Det gör jag sällan ute. Inte helt kul att bonka sex mil hemifrån. Men visst att jag har haft ri
Quote from Funbeat user on 5 January 2015, 14:23Jag har samma problem! Hög puls ute och svårt att få upp pulsen inne trots att det kan vara varmt. Försöker köra mycket lågintensiv träning ute men ibland är det svårt när pulsen skenar iväg, särskilt om det blåser. Detta gäller även löpning och skidåknin
Jag har samma problem! Hög puls ute och svårt att få upp pulsen inne trots att det kan vara varmt. Försöker köra mycket lågintensiv träning ute men ibland är det svårt när pulsen skenar iväg, särskilt om det blåser. Detta gäller även löpning och skidåknin
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 12:05"särskilt om det blåser".
Det kan vara en av förklaringarna som redan varit uppe. Den yttre påverkan med vindmotstånd mm.
Men om man inte får upp pulsen inne så måste det rimligen innebära att man kör på en lägre intensitet inne än ute. Någon annan ri
"särskilt om det blåser".
Det kan vara en av förklaringarna som redan varit uppe. Den yttre påverkan med vindmotstånd mm.
Men om man inte får upp pulsen inne så måste det rimligen innebära att man kör på en lägre intensitet inne än ute. Någon annan ri
Quote from Funbeat user on 7 January 2015, 12:35Intensiteten känns i så fall som om jag höger inomhus.
Trycker på allt jag orkar.
Börjar fundera på om pulsbandet beter sig olika inne och ute.
Och Garmin Edge visade 93% av max (borde motsvara 167) men endast 150 i puls.
Skall dubbelchecka med en annan g
Intensiteten känns i så fall som om jag höger inomhus.
Trycker på allt jag orkar.
Börjar fundera på om pulsbandet beter sig olika inne och ute.
Och Garmin Edge visade 93% av max (borde motsvara 167) men endast 150 i puls.
Skall dubbelchecka med en annan g