Quote from Anders Wallerstedt on 7 January 2015, 13:28Dubbelchecka genom att mäta pulsen manuellt!
Dubbelchecka genom att mäta pulsen manuellt!
Quote from Funbeat user on 18 January 2015, 22:01kroppstemperatur högre inomhus = kroppen saktar ner (lägre puls) för att det inte ska vara farligt????
kroppstemperatur högre inomhus = kroppen saktar ner (lägre puls) för att det inte ska vara farligt????
Quote from Funbeat user on 18 January 2015, 23:43Har provat olika pulsmätare + manuell mätning så inomhus är iaf rätt puls avläst.
Har provat olika pulsmätare + manuell mätning så inomhus är iaf rätt puls avläst.
Quote from Funbeat user on 19 January 2015, 21:14Jag har upplevt samma sak nu i vinter. När jag jämfört med sommarens pass där jag snittade 142 i puls utan att det kändes så jobbigt har jag nu i vinter kämpat för att ens ligga över 130. Efter ett testpass ikväll har jag tyvärr kommit fram till att det ä
Jag har upplevt samma sak nu i vinter. När jag jämfört med sommarens pass där jag snittade 142 i puls utan att det kändes så jobbigt har jag nu i vinter kämpat för att ens ligga över 130. Efter ett testpass ikväll har jag tyvärr kommit fram till att det ä
Quote from Funbeat user on 26 January 2015, 17:50Högre temp - högre puls då kroppen också måste jobba för at kyla ner kroppen.
Det normala när man inte får upp pulsen på testcykel är två: Man saknar lokal kapacitet dvs benen säger stopp innan syreupptaget (pulsen) gör det, samt att man inte riktigt har
Högre temp - högre puls då kroppen också måste jobba för at kyla ner kroppen.
Det normala när man inte får upp pulsen på testcykel är två: Man saknar lokal kapacitet dvs benen säger stopp innan syreupptaget (pulsen) gör det, samt att man inte riktigt har
Quote from Funbeat user on 27 January 2015, 07:52"Och Garmin Edge visade 93% av max (borde motsvara 167) men endast 150 i puls."
Det där torde väl bero på vad du har ställt in för maxpuls på din Edge? Den tror uppenbarligen att din maxpuls är runt 160.
"Och Garmin Edge visade 93% av max (borde motsvara 167) men endast 150 i puls."
Det där torde väl bero på vad du har ställt in för maxpuls på din Edge? Den tror uppenbarligen att din maxpuls är runt 160.
Quote from Funbeat user on 27 January 2015, 08:37Ja, den verkade ha justerat maxplulsen på något sätt.
I allafall var den lägre än vad jag hade för mig att jag skrivit in.
Ja, den verkade ha justerat maxplulsen på något sätt.
I allafall var den lägre än vad jag hade för mig att jag skrivit in.