Quote from Guest on 1 May 2009, 18:43Upptäckte nu när jag var ute på ett kortpass att jag får väsentligt mycket mer kraft i pedalerna när jag ligger ner i bocken. Antar att jag helt enkelt kopplar in mer av nån muskelgrupp då när jag böjer mig ner. Men vilken muskelgrupp är det, och vad kan
Upptäckte nu när jag var ute på ett kortpass att jag får väsentligt mycket mer kraft i pedalerna när jag ligger ner i bocken. Antar att jag helt enkelt kopplar in mer av nån muskelgrupp då när jag böjer mig ner. Men vilken muskelgrupp är det, och vad kan
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 18:53Är du säker på att det är kraften som gör att du åker snabbare
i bocken? Luftmotståndet sjunker när du går ner i bocken och det gör
stor skillnad på hastighetsmätaren, särskilt i högre farter.
Är du säker på att det är kraften som gör att du åker snabbare
i bocken? Luftmotståndet sjunker när du går ner i bocken och det gör
stor skillnad på hastighetsmätaren, särskilt i högre farter.
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 19:11Märkte ungefär samma sak på en spinningcykel i vintras. Den hade inbyggd effektmätare och då kunde jag hålla högre kadens i tempoställning, fast pulsen var densamma. Känns som att det går att trampa på hårdare.
Märkte ungefär samma sak på en spinningcykel i vintras. Den hade inbyggd effektmätare och då kunde jag hålla högre kadens i tempoställning, fast pulsen var densamma. Känns som att det går att trampa på hårdare.
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 19:18Så är det såklart till en del, Peter. Det är säkerligen också mycket psykologi som spelar in. Man går ner i bocken och tänker "nu jävlar!", liksom. Men jag går helt på känsla här och det kändes som att jag fick mer kraft i benen när jag böjde ner ryggen.
Så är det såklart till en del, Peter. Det är säkerligen också mycket psykologi som spelar in. Man går ner i bocken och tänker "nu jävlar!", liksom. Men jag går helt på känsla här och det kändes som att jag fick mer kraft i benen när jag böjde ner ryggen.
Quote from Lena O on 1 May 2009, 19:37inget med luftmotstånd att göra.
Mer kraft få du helt klart.
Tänk dig en spänd pilbåge ... & swoooosh 😉
inget med luftmotstånd att göra.
Mer kraft få du helt klart.
Tänk dig en spänd pilbåge ... & swoooosh 😉
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 19:41Kan ju kanske även påverka ditt rundtramp.. och även överkroppen är ju oxo en del av kroppen som påverkar hur hård du kan trampa.. bocken gör kanske så att du "bryter" mer med armarna och på så sätt få upp trycker i benen
Kan ju kanske även påverka ditt rundtramp.. och även överkroppen är ju oxo en del av kroppen som påverkar hur hård du kan trampa.. bocken gör kanske så att du "bryter" mer med armarna och på så sätt få upp trycker i benen
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 20:16Om man alltid ligger i bocken så känns det helt sjukt att gå upp på hoodsen eller på plattan. Man tappar möjligheten till att ge allt.
Just my 0.50$
Jerker
Om man alltid ligger i bocken så känns det helt sjukt att gå upp på hoodsen eller på plattan. Man tappar möjligheten till att ge allt.
Just my 0.50$
Jerker
Quote from Rasmus Olsson on 1 May 2009, 20:32Va?! Vad har jag med din cykling att göra?! 🙂
Va?! Vad har jag med din cykling att göra?! 🙂
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 21:10(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 1 May 2009, 21:11Inget, han fingrar bara lite på hoodsen och ger istället allt när han får tag på Bruse?
Inget, han fingrar bara lite på hoodsen och ger istället allt när han får tag på Bruse?