Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnå milen
You need to log in to create posts and topics.

det är så att ja joggar fem kilometer utan problem har tid på ca 25 min varje gång.. när ja gjort det så cyklar ja ca 20 min och har då ork att jogga 2 till...
hur gör ni för att pressa er och nå mållen? vet inte om det är bra o träna så för att nå en

Du bör variera din träning mer, kortare snabbare pass, längre lugnare pass. Det finns nog massor av trådar om träningsupplägg.

Titta tex in http://www.marathon.se/ för träningstips

Själv har jag inte sprungit speciellt länge så vet inte om mina tips är bra, men funkade för mig i allafall. För 2,5-3 månader sen började jag springa. Ca 4,5km vid varje pass, och tufft var det. För två veckor sen var jag med i mitt första lopp och klara

Klarade du milen på 40 min och bara sprungit i tre månader och visste knappt om du skulle klara en mil!!??? Vad är du, superwoman? 😀 Riktigt starkt!

Jag bara gav mig fan på att det skulle gå - och det gick 🙂 Fast på en timme...

Oj! 40 minuter är riktigt bra, Sandra. (t+)
Du borde nog kontakta en klubb där du bor. Du verkar ha bra förutsättningar för att bli en riktigt duktig löpare.

... och jag kämpar för att komma under 50 min, 45 min känns rätt avlägset just nu. Det är inte utan att jag blir avundsjuk! 😉

Tre månaders löpträning med 3 pass per vecka och en totalmängd på ca 15-20 km och milen på 40 minuter - då är man en löparTALANG!!

Du måste ju ha kommit på en topplacering i loppet Sandra! 🙂

Tillbaka till dig, Christer. Jag skulle vilja påstå att om du fixar 5 km på 25 minuter så klarar du en mil också. Lätt. Sänk farten till 6 min tempo och borra ner huvudet och kör.