Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag gillar yoga som komplement till löpningen. (Kör hemma med dvd)

Nu har skivan börjat hacka och jag behöver en ny.. någon som har något bra tips?

Såg att det fanns en samling "yoga for runners". Någon som har testat dem?

Den jag har kört nu het

Jag yogar via gratisklipp på youtube, finns rätt många (enligt mig) pass kring 30-60 min. Mestadels är det hatha yoga men jag brukar lägga ihop sadie nardanis klipp till längre pass, de är en genomkörare.

🙂

Hör till den promille som ännu aldrig testat yoga, men är nyfiken: Vad tillför yogan löpningen? Kan man börja köra själv hemma med en DVD, eller måste man gå till en instruktör först?

Jag tycker faktiskt att yogan ger ganska mycket för löpningen, jag märker direkt när jag slarvat och inte kört på ett tag. Framför allt gör det mycket för bålmuskulaturen men även hållning och balans. Och så är det skönt att sträcka ut sina stela löparben

Efter rekommendation av en kompis började jag med iyengaryoga i våras, och tycker det har hjälp mig i löpningen. Framförallt är jag betydligt smidigare (jag tillhör de där som är dåliga på att stretcha annars),och jag upplever att jag har betydligt mindre

Jag har använt Casalls video, "Power Yoga". Det finns två pass/DVD:er, har bara testat den första, den funkar bra. Finns ett 1-timmespass och en "morgonyoga" som är 20 min.

Edit: hittade de efter lite letande på deras hemsida http://www.casall.se

TACK för alla tips!!

Ska sätta mig i kväll och se vad jag kan beställa!! 🙂

Och så ska jag försöka att kolla upp youtube-tipsen också om jag lyckas begripa mig på hur det fungerar...

Jag är helt novis vad det gäller youtube, kan man spara favoriter på

Anna Panna: Man kan spara "sina pass" på youtube som en favorit, precis som andra hemsidor. Varje klipp har en egen webbadress.

Jag blev också sugen på att testa yoga nu! 🙂

Under själva videosarna finns en symbol som heter "lägg till" - kö. Då läggs filmerna i en remsa längst ner på skärmen och de spelas upp efter varandra utan avbrott. Om det är kortare filmsnuttar gör jag så. Exempelvis brukar jag köra Sadie Nardanis yoga

Tack! Nu ska här youtubas!! 🙂

12