Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Som det står i rubriken funderar jag på att genomföra båda loppen. Jag är van löpare, men det är min första VR. Ska dock träna mycket cykling och köra i klunga med Fredrikshov. Det är 2 veckor mellan loppen. Vad tror ni ang. återhämtning etc?

Jag pratade med en idrottsläkare om det i höstas när jag hade tänkt köra båda (vilket jag inte ska, blir ingen VR i år) och han gav mig klartecken med rådet att tänka extra mycket på kosten dagarna efter maraton: äta lite åt gången men i stället ofta så a

Taskigt av doktorn att ta ner dina förväntningar så där

Det var väl rätt realistiskt, vinner jag ett av dem är jag nöjd.

Kan jag inte vinna BÅDA loppen? Men kanske ett av dem i allafall 😉

Johanna: Tack för ditt svar!

Eftersom VR inte har någon segrare, så kan du ändå inte vinna båda! 😉

Jag har gjort båda samma år och det var inga problem alls. Dessutom har jag sprungit Lapland Ultra i kombination med VR. Det är du själv som sätter gränser för vad som är möjligt att

Åh vilket uppmuntrande svar, gillar såna 🙂

Är riktigt sugen på maran och gillar att kombinera cykling och löpning.

Håller med Camilla. Det är inga problem, så länge det är 2 veckor mellan loppen så ska nog dom flesta klara av det, Själv cyklade jag 6,5mil till och från Stockholm Marathon 2009 (ToR 13mil) för att 2 veckor senare ta mej runt Vättern. Det är mer en instä

Du kan köra båda. Lugna återhämtningspass, mycket mat, och mycket vila mellan loppen.
Men du kan inte prestera "rättvist" på högsta nivå av din egen förmåga i resp. gren, helt enkelt för att du kommer tvingas träna båda grenarna och cykling är inte det bä

12