Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har haft ett par +13 som varit helt fantastiska. Framförallt gillar jag att de går att springa i terräng med bra grepp på hala rötter/stenar etc.

Jag kikade på ett par +14 och +15 igår på löplabbet och fick halvbra information om sulan var den

Jag har nyligen pensionerat mina +13 och springer nu i +15. Sula, dämpning etc känns jämförbara. Jag tycker att snörningen höll mina fötter bättre på plats i +13, men det funkar ok även i de nya.

Brukar du springa terräng? Har du lika bra grepp?

Nja, ingen extrem terräng direkt men lite skogsstigar etc. Jag märker ingen skillnad i sulorna mellan +13 och +15, båda är ganska allsidiga. Inga problem med att stenar fastnar och hyfsat bra grepp på de flesta underlag. Men ha inte för orimliga förväntni

Hej, nej jag vet, men jag tyckte faktiskt att mina +13 hade minst lika bra grepp som mina terräng IceBugs (Anima-L). 🙂 När jag klämde på +15 kändes inte sulan likadan, jag har surfat runt och försökt få klarhet men lyckas inte hitta någon information.

Första paret som jag hade när jag tog upp lölpning för drygt två år sedan var ett par +13. Efter ett år var de slitna och jag bytte till ett par +14. Blev så pass nöjd med dessa så att jag köpte ett par till som jag nu använder.

Jag har avvärkat 12+, 14+ och är nu inne på 15+. Det jag kan notera är att 15+ slits något mer än vad mina 12+ gjorde, men dom sitter bra på foten och känns sköna.

Springer mest på asfalt, vilket kan ha något med slitningen av skosulan att göra...