Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNågot för långdistansare?
You need to log in to create posts and topics.

Tycker nog att PBP och framför allt RAAM-cyklisterna är mycket mer imponerande än det där. Visst är det en lång sträcka men det tog lååång tid också. Att cykla 400-500km per dygn flera dagar i sträck är tungt.

Rickard, du har helt rätt. Jag själv cyklade under semestern 10 mil/dag i 30 dagar i somras, totalt 300 mil, med tält och packning. Det är ju inte riktigt samma sak som den resa som David länkar till, men den gav mig iaf lite perspektiv. Det var inte svår

Tycker såklart också att det är imponerande men mer på ett äventyrligt plan. Det handlar mer om resande än cykling som idrott. Sen är jag som många andra lite avundsjuk och skulle gärna göra samma sak själv.

exakt Rickard, det är nog själva äventyret i sig, ett uppbrott ifrån den gråa vardagen. Det är som att man går och väntar på att något ska hända vilket det inte gör om man inte tar tag i det.

Skulle vara precis lika nöjd om man hamnade i Borneos djungler långt ifrån allt vad cyklar heter, bäst på tv de senaste åren måste väl vara expedition Nya Guinea(pga äventyret), man kanske har en liten Göran kropp inom sig som ännu inte fått komma ut:-)

För att återkoppla tråden till Davids tips. Långdistanscykling är en underbar upplevelse. Man uppfylls av en känsla som är svår att förklara. Sen finns det ju orsaker till varför man inte alltid kan genomföra det man drömmer om. Bara man inte tillverkar k

Jag hamnar i en liten konstig situation i sådana här diskussioner. Många gånger handlar det om resor över USA, till exempel. Jag kan gott förstå varför och jag blir glad när de som gör det har sådana god erfarenheter. Det är ju mitt gamla hemland.

Man at

Daniel R:
Varför inte köra Öresund runt?
Helsingborg-Malmö-Kbh-Helsingör kustvägen och vidare upp till Gilleleje.
Jag som bor härnere (återigen) slänger ibland en 50-lapp på att ta mig de 35 minuternas restid från hemmet till Helsingör med racercykeln och

Manne, Norra Själland låter fint. När jag tänker efter, så har jag inte varit i den delen av Danmark. Jag nämnde Fyn därför att jag har en hel del vänner i Odense jag skulle vilja passa på att träffa. Jag arbetade där i ett par år.

Sträckan mellan Korsør

Hör av dig om det blir aktuellt så skrapar jag lätt ihop ett gäng danskar & nordvästskåningar inför trippen. Alltid roligare om man är fler & sovplats är ju det minsta problemet.