Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNågra funderingar
You need to log in to create posts and topics.

1. Har funderat på varför man använder en hård tunn sadel och blöja i brallorna. Nån som testat att i stället sätta på ett sånt där geléöverdrag på sadeln och cykla utan blöja? Kanske funkar!

2. Min utveckling inom cyklingen är noll. Löpningen går däremo

1: Blöjan ska ta upp fukt så man slipper skav om jag förstått det hela, inte dämpa även om moderna blöjor till viss del gör det. Förr var det sämskskinn.

2. Tar ett tag att få bra cykelben. Många långa lätta mil, varvat med intervall och även tröskelpass

jag kör utan tröja när det är varmt! bara hängselbyxor och funktionslinne! slang m.m har jag i min lilla ramväska då och pumpen tejpar jag fast på ramen!

Kör med tröja, Svetten kyler kroppen bra och har man tröja så stannar svetten kvar längre.

Tar man av sig tröjan förstör man ju cykelbrännan... den måste man alltid jobba på.. 😉 (H)

Vill man träna med bar överkropp kan man springa eller nåt, cykla gör man med tröja på. En tröja med ärm.

det är det som är meningen för mig att få bort cykelbrännan! men nu har man fått en rand på axeln och ryggen av linnet istället! man cyklar klädd som man vill!

Tommie: Inte på tävling...

Det går fort att bränna upp axlarna.

Solkräm och pulsband är det enda jag har på mig när jag cyklar i värmen. Det ligger iofs något i det Joakim säger.