Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNågra funderingar
You need to log in to create posts and topics.

"det är det som är meningen för mig att få bort cykelbrännan! men nu har man fått en rand på axeln och ryggen av linnet istället! man cyklar klädd som man vill!"
Men Tommie, får du inte en ful rand av pulsbandet då istället??? 😀

linus: nej jag har ju funktionslinne! helt bar skulle jag nog inte cykla det är som bäddat för överhettning haha!

och jag fattar att men inte glider in på en tävling hursom helst!
stilpoliser kan kolla på varndra istället!

"""Solkräm och pulsband är det enda jag har på mig när jag cyklar i värmen. !!!

Er det med vattensykkel på en naturist-badestrand ??

Ja, hur visste du det? Brukar du också cykla där?

Kom på en till fundering.

Hur/var håller ni händerna när ni cyklar. Jag har alltid suttit med händerna mot den lilla bulan (som är förlängning på handbromsarna) och knogarna pekandes ut åt sidorna om ni förstår vad jag menar. Nere i bocken är stört omöjl

Jag har också en liten fundering.
Hur gör ni med påfyllning av vatten på långa turer? Brukar vända hemmåt när båda min flaskor är slut.

Om det är jobbigt att gå ner i bocken kanske du behöver höja styret lite. Ofta räcker det med att lossa styrstammen, vända den uppochner och sätta tillbaka den igen. Men var noga med att justera styrlagret rätt innan du drar fast styrstammen.

Vattenpåfyl

Jag varierar hur jag håller händerna för att det inte ska bli för statiskt. Anpassar man sig efter väg och vind så brukar det ge sig naturligt: cyklar du mot vinden så gå ner i bocken; i brantare uppförsbackar kan man med fördel sätta sig mer upprätt elle

Gunnar, finns det något sätt att veta ifall styret är för lågt? Går det att mäta sig till på något sätt? Som det är nu så är det väldigt ansträngande att hålla i bocken.

Japp, man kapar inte gaffelröret och använder distanser tills man vet vilken höjd som ryggen klarar.