Quote from Guest on 12 October 2011, 20:21Hej alla glada löpare,
Ska springa min första marathon i helgen och det ska bli grymt kul. Formen känns bra och sprang min sista runda igår men bra ork bara för att hålla igång.
Är det några tips de sista dagarna inpå loppet som någon med mer erfarenhet
Hej alla glada löpare,
Ska springa min första marathon i helgen och det ska bli grymt kul. Formen känns bra och sprang min sista runda igår men bra ork bara för att hålla igång.
Är det några tips de sista dagarna inpå loppet som någon med mer erfarenhet
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 20:31Du verkar ha bra koll .Tänk bara på att fylla på med energi 2 timmar inne i loppet.
Du verkar ha bra koll .Tänk bara på att fylla på med energi 2 timmar inne i loppet.
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 20:35På målrakan?
På målrakan?
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 21:51Prova inget nytt de sista dagarna, ät det du tycker om lite mera om du vill, annars som Micke säger du verkar ha läget underkontroll.
Är det så att David har rätt att du är på väg in i mål efter 2 timmar så kan du skippa extra energin eller vänta med den
Prova inget nytt de sista dagarna, ät det du tycker om lite mera om du vill, annars som Micke säger du verkar ha läget underkontroll.
Är det så att David har rätt att du är på väg in i mål efter 2 timmar så kan du skippa extra energin eller vänta med den
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:26Bestäm kilometertid innan och håll dig till de, oavsett hur bra det känns i början! Du behöver krafterna sista milen!
Bestäm kilometertid innan och håll dig till de, oavsett hur bra det känns i början! Du behöver krafterna sista milen!
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 10:50Om du blir lite less mot slutet. 😉 Fast det här är nog ingen bra idé:
http://www.dn.se/sport/tog-bussen-under-maratonloppet
Jag har bara sprungit ett marathon och mitt tips är egentligen att springa med farthållare (om det finns i ditt lopp). Jag spran
Om du blir lite less mot slutet. 😉 Fast det här är nog ingen bra idé:
http://www.dn.se/sport/tog-bussen-under-maratonloppet
Jag har bara sprungit ett marathon och mitt tips är egentligen att springa med farthållare (om det finns i ditt lopp). Jag spran
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 12:42Ett marathon är 10 miles underbart skön löpning följt av 10 miles ansträngande löpning följt av 10 km mardröm.
Ett marathon är 10 miles underbart skön löpning följt av 10 miles ansträngande löpning följt av 10 km mardröm.
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 13:17Nu är inte jag nån erfaren maratonman men lite såna saker bör man tänka på. Prova som sagt inget nytt. Käka mat som du vet funkar för magen. Gå igenom grejerna. Kolla skosnören, ladda ev pulsklockan. Spana in väderprognosen och planera vad du ska ha på di
Nu är inte jag nån erfaren maratonman men lite såna saker bör man tänka på. Prova som sagt inget nytt. Käka mat som du vet funkar för magen. Gå igenom grejerna. Kolla skosnören, ladda ev pulsklockan. Spana in väderprognosen och planera vad du ska ha på di
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 20:06Nybörjar-tabbar...ja det är på det sättet som man lär sig springa ett marathonlopp...hehe.
Å jag fortsätter likt förbannat att göra NYA gång på gång...hur ska detta sluta????.
VASELIN kör jag på bröstvårtorna å i armhålorna samt på på insidorna av pungen.
Nybörjar-tabbar...ja det är på det sättet som man lär sig springa ett marathonlopp...hehe.
Å jag fortsätter likt förbannat att göra NYA gång på gång...hur ska detta sluta????.
VASELIN kör jag på bröstvårtorna å i armhålorna samt på på insidorna av pungen.
Quote from Funbeat user on 13 October 2011, 21:19Mitt bästa tips:
Våga håll en så låg fart under första halvan så det nästan känns löjligt. Det ska vara riktigt komfortabelt och du ska känna dig helt trygg med tempot, alltså ingen stress alls, trots att du känner dig stark och att alla andra drar iväg.
Mitt bästa tips:
Våga håll en så låg fart under första halvan så det nästan känns löjligt. Det ska vara riktigt komfortabelt och du ska känna dig helt trygg med tempot, alltså ingen stress alls, trots att du känner dig stark och att alla andra drar iväg.