Quote from Guest on 30 June 2007, 13:14Har bestämt mig för att inköpa min första racer (bättre sent än aldrig). Gav mig iväg till cykelcity här i göteborg för att se vad de kunde tänkas ha i de lägre prisklasserna (runt 15,000). Killen i butiken var otroligt trevlig och professionell, men tyvä
Har bestämt mig för att inköpa min första racer (bättre sent än aldrig). Gav mig iväg till cykelcity här i göteborg för att se vad de kunde tänkas ha i de lägre prisklasserna (runt 15,000). Killen i butiken var otroligt trevlig och professionell, men tyvä
Quote from Berit Bengtson on 30 June 2007, 13:24Jag är inte riktigt lika lång som dig, 193cm, men jag känner igen dina problem.
Det är oftast inte höjden på ramen som är ett problem utan längden.
Beroende på hur du har dina proportioner i kroppen (långa ben/kort överkropp resp. kort ben/lång överkro
Jag är inte riktigt lika lång som dig, 193cm, men jag känner igen dina problem.
Det är oftast inte höjden på ramen som är ett problem utan längden.
Beroende på hur du har dina proportioner i kroppen (långa ben/kort överkropp resp. kort ben/lång överkro
Quote from Funbeat user on 30 June 2007, 15:43Titta på Tyska o Hollänska siter. De är ofta välförsedda med STORA ramar/cyklar.
Happymtb.org har butiksguide över internetbutiker med betyg.
Jag har 51 cm:s ramar så jag når ned till pedalerna.
Titta på Tyska o Hollänska siter. De är ofta välförsedda med STORA ramar/cyklar.
Happymtb.org har butiksguide över internetbutiker med betyg.
Jag har 51 cm:s ramar så jag når ned till pedalerna.
Quote from Funbeat user on 30 June 2007, 17:21Tack så mycket för tipsen! Har tittat lite på canyons hemsida och de har en cykel som passar min plånbok: Ultimate AL 7.0i https://www.canyon.com/_se/roadbikes/index.html?b=102
Den finns i 66cm ramstorlek och 60.5 i övre ramrör. Borde ju passa mig...
Tack så mycket för tipsen! Har tittat lite på canyons hemsida och de har en cykel som passar min plånbok: Ultimate AL 7.0i https://www.canyon.com/_se/roadbikes/index.html?b=102
Den finns i 66cm ramstorlek och 60.5 i övre ramrör. Borde ju passa mig...
Quote from Berit Bengtson on 3 July 2007, 13:57Magnus Lindgren skrev:
> Har tittat lite på canyons hemsida och de har en cykel som passar min plånbok: Ultimate AL
> Den finns i 66cm ramstorlek och 60.5 i övre ramrör. Borde ju passa mig.Har du läst det jag skrev om framstick i den här tråden:
http:/
Magnus Lindgren skrev:
> Har tittat lite på canyons hemsida och de har en cykel som passar min plånbok: Ultimate AL
> Den finns i 66cm ramstorlek och 60.5 i övre ramrör. Borde ju passa mig.
Har du läst det jag skrev om framstick i den här tråden:
http:/
Quote from Funbeat user on 3 July 2007, 18:32Tack för tipsen Håkan! ...men nu blev det bara mer komplicerat. =) Det borde finnas en sajt där man kan lägga in sina egna mått och vilken cykel man använder, så kunde man gå in där och se vad andra cyklister med liknade kroppstyper kör för något....
Tack för tipsen Håkan! ...men nu blev det bara mer komplicerat. =) Det borde finnas en sajt där man kan lägga in sina egna mått och vilken cykel man använder, så kunde man gå in där och se vad andra cyklister med liknade kroppstyper kör för något....
Quote from Funbeat user on 4 July 2007, 07:45Hej Magnus och visst finns det en sån.
Det är bara att lägga in sina mått så kommer det en rekommendation av storlek på ram för vissa märken, Zegno, Scott och Wilier + en vägledning som är mer generell i cm mm. och det finns säker mång fler.
https://www
Hej Magnus och visst finns det en sån.
Det är bara att lägga in sina mått så kommer det en rekommendation av storlek på ram för vissa märken, Zegno, Scott och Wilier + en vägledning som är mer generell i cm mm. och det finns säker mång fler.
Quote from Berit Bengtson on 4 July 2007, 13:42Nja, storleksguiden på bikebuster.se är snarare att betrakta som ett bra försök.
Tyvärr så verkar de inte lyckas, åtminstone inte för en cyklist på 196cm.
Trots att man skall skriva in grenlängden så verkar det som om den rekommenderade storleken till all
Nja, storleksguiden på bikebuster.se är snarare att betrakta som ett bra försök.
Tyvärr så verkar de inte lyckas, åtminstone inte för en cyklist på 196cm.
Trots att man skall skriva in grenlängden så verkar det som om den rekommenderade storleken till all
Quote from Funbeat user on 4 July 2007, 15:36Hej.
Ja, det stämmer att den inte är "precis" och som dom skriver
"Bikebusters ramguide kan vägleda dig till att hitta den ram storlek och sadelhöjd som passar dig bäst." och att "Måtten du får här på sidan är vägledande."Det finns bättre helt klart,
Hej.
Ja, det stämmer att den inte är "precis" och som dom skriver
"Bikebusters ramguide kan vägleda dig till att hitta den ram storlek och sadelhöjd som passar dig bäst." och att "Måtten du får här på sidan är vägledande."
Det finns bättre helt klart,
Quote from Berit Bengtson on 4 July 2007, 15:57Nej det tycker inte jag att den gör.
Åtminstone inte för långa cyklister, som framgår av exemplet i mitt förra inlägg.
Nej det tycker inte jag att den gör.
Åtminstone inte för långa cyklister, som framgår av exemplet i mitt förra inlägg.