Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNågra långa cyklister här??
You need to log in to create posts and topics.

Wrenchscience som Håkan länkade till är mig veterligt den enda site som kan förselå en någotsånär hyfsad ramgeometri

Jag tycker att Competitve Cyclist är bra. Ramgeometrimässigt så är den en aning "modernare" (rekommenderar något mindre ramstorlek) än Wrenchscience. 🙂

Har hängt lite framför TdF och har upptäckt att Johan Vansummeren är lika lång som jag =). Jag får väl köpa vad han har... hehe

Om man är lång kan man också väga lite mer - som typ jag. Själv är jag 202 och väger ca 115. Ska köpa en racer eller liknande under våren och funderar lite kring vad jag ska tänka på.

Vad är viktigt om man är tung? Kan man köpa en vanlig racer eller ska

Jag vägde ca 117 kg när jag satte mig på en racer med kolfiberram och den håller än. Det man bör tänka lite på är hjulen. De brukar vara den svaga punkten för oss som väger lite mer.

Jag håller med Stefan.
Hjulen är det som du ffa bör satsa lite xtra på, inga 16-20 ekrade gärna (minst) 32-ekrar, bra fälgar och nav.
Typ som de här
http://www.bike-discount.de/shop/k632/a10061/mavic-cxp-33-mit-shimano-ultegra.html

Glöm inte bort att äv

Otroligt ful cykel han ska köra på.
Jag hoppas att han blir tvingad att köra på en snyggare cykel.

Hej Magnus. Jag är 200cm och väger...hm...mer än de andra som har skrivit i tråden här tidigare. I vilket fall, jag köpte en Columbus Vola i augusti på Cykelcity i Lund. Den funkar kanonbra för mig.

Det enda som jag inte är riktigt nöjd med är bakhjulet

Ramen som Cykelcity säljer under namnet Columbus Vola är ingen ramen som de själva har vare sig designat eller tillverkat.

Det är en ram som säljs under många olika namn av många olika tillverkare runt om i världen.
De har en ny modell på gång för -09 so

Ok. Jag behöver ett konkret tips. Jag ska köpa en racer och jag är (som jag skrev ovan) 202 och väger ca 115 kg. Enligt Wrenchscience behöver jag en cykel med måttet 62 cm (Center to center).

Var (på nätet) hittar jag en sådan stor cykeL?

Något märke