Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Tänkte köpa ett par terränglöpskor inför en resa till Skottland där jag tänker springa en del i ganska lätt terräng. Provade Salomonskorna häromdagen och tyckte att de var riktigt sköna.

Men är det nån som använder dem som kan ge mig en liten recen

Jag har ett par Salomon XT Wings som jag har sprungit en hel del i, och nu sist köpte jag XT Hawk. Jag gillar Hawk bättre än Wings.

De känns stadiga och stabila, snörningen släpper dock så man får dra efter lite då och då på längre pass.

Tittade även på

Tack för svaret!

Men nu uppstår förstås mer funderingar... både Hawk och Wings beskrivs ju som skor för löpning mestadels på grusvägar, evt lite asfalt. Jag kommer nog springa lite mer längs stigar och i näst intill helt obanad terräng. Funkar Hawk då oc

Om du ska springa i nästintill obanad terräng så blir det väl vingligare och ostabilare ju mer uppbyggd sko du har.
Comp 3 är tyngre än Hawk och Wing, och mycket tyngre än Speedcross vilket tyder på en mer uppbyggd sko.

Om du verkligen behöver pronations

Jag har ett par Salomon Speedcross 2 som är helt fantastiska! De bästa skor jag haft tror jag. MYCKET sköna, bra grepp och bra känsla!

För mig blev det ett par Salomon XA Pro 3D Ultra istället. Har än så länge inte sprungit med dem, men vandrat några timmar och de känns superbra på foten och jag tänker inte på att de väger så mkt som de faktiskt gör. Men det ska bli spännande att se hur