Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnån provat Nike Lunarglide+?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag brukar använda mig av asics 20-serien/ kayano, brook adrenaline/ trance eller liknande. Nu har jag gjort om mitt steg lite, landar mer på framfoten, för att spara på knäna. Det funkar kanon, inte haft ont på ett helt år, gött. Känner nu att mina

Jag har den, den är ok, särskilt för längre asfaltspass, där jag upplever att den blir bättre ju längre det blir.
I början av passen känns den dock lite stor och klumpig tycker jag. För mina motionsspårpass är Asics DS Trainer trevligare, skulle rekommend

Jag har inte testat Nikeskon men flera av de övriga som nämns. Har också använt några par i Asics 20-serien och hade för ett antal år sedan ett par Brooks Adrenaline som jag också gillade.

I somras skaffade jag dock ett par Asics DS Trainer som utan konk

Jag handlade ett par Lunarglide igår faktiskt, men jag har inte testat dem ännu. De kommer troligen mer att fungera som sneakers för min del. 🙂 Men jag kan återkomma när jag testat dem.

Har kollat på trainern oxå, tyckte att niken gav lite mer dämpning utan att bli klumpig, får nog prova en gång till. Hur ser sulan ut på gds dojjan´? för nåt år sedan när jag provade den var sulan vädigt len och nog lite hal i spåret.

Jag har testat Lunarglide och det kommer helt klart bli min favvosko!
Jag använder den mest för asfaltslöpning för jag har märkt att det finns en viss risk att stenar fastnar i "springan" som löper i sulan utefter hälen och och jag gillar inte det där "k

Jo, sulan på DS Trainern är lite hal. Egentligen känns det bara i högre hastighet när man växlar mellan grus och asfalt, som att drivet i steget ökar på asfalten. Jag antar att det beror på vad man anser vara högre hastighet och vilket löpsteg man har.

M

Jag har testat DS Trainern på bitvis lite isunderlag och jag upplevde den som "snorhal" (ursäkta uttrycket)! Ingen sko att använda på det underlaget, enligt mig iaf.
Lunarglide har jag ingen aning om, just på is, eftersom jag köpte mina för ca 1 månad sen

Jag har Lunartrainern men har funderat på ett par Lunarglide när det är dags att byta skor. Jag är mycket förtjust i trainern, men det jag upplever som en nackdel är att sulan är hal. Springer man inne i stan på trottoarer med lagda plattor som det har re

Jag köpte lunarglide för ca 1 månad sedan pga att jag haft problem just med framfoten pga framfotalöpning på asfalt i tävlingsskor lite väl ofta.
Och jag är helnöjd, jag upplever att dämpningen i framfoten är väldigt bra. Sen väger den ju bara 302g(enligt

12