Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej Experter!
Ny på det här med löpning och funktionskläder så tänkte jag gå ut lite försiktigt i mitt första inköp av tights...
Jag ska inte springa jätteofta och inte superlångt, men nu börjar det bli kallt att springa i knälånga bomullsstretchtights...

Ärligt talat. Har du femti spänn till?

http://www.runnersstore.se/Main/Articles.asp?ArtGrp=108&ArticleId=3993&hgid=1&articlename=Nike+Fund+long+tight+black+wmns&Page=1&SortFilter=&PriceType=

Klart jag har, men de skulle vara bättre för att...
För att det sitter ett litet märke på vänstra knäet? 😉

Jag undrade som sagt inte hur många BÄTTRE tights ni kunde hitta utan vad som skulle vara direkt DÅLIGT med dom jag hittat. Skillnaden kan tyckas

Ok. Jag tycker att sömmarna ser ut att sitta fel. Det fladdriga kring vristerna kommer troligen att störa och jag är osäker på materialets (som INTE ser ut att vara samma som i löpartights) egenskaper i kyla kombinerat med fukt.

Löpartights är, enligt mi

Å bra!
Nu vet jag VARFÖR jag ska titta på nåt annat! Det var ett sånt svar jag ville ha!

Ang sömmarna ska jag tänka på det när jag testar dom i affären.
Och det fladdriga kring vristerna såg inte så fladdrigt ut IRL... Men på bilden ser det ju onekligen

Begreppet funktionsmaterial är rätt vidt. Har en "funktionströja" som fick bli trasa till vaxning av svärfars bil. Då fick den en mer passande "funktion" än som träningstisha.

Jag testade kanske 5 modeller innan jag blev nöjd. Tänk på att du ska fixa att

"Tänk på att du ska fixa att springa i 3 graders lufttemperatur med vind och blötsnö en söndagkväll klockan 21:20."

Hahaha...
Njäää.... Det tror jag faktiskt inte att jag SKA, men kläderna ska ju vara bekväma i alla fall. Men jämfört med vad jag brukar s

jag har inte byxorna men jag kanske kan hjälpa till vad gäller själva materialet.
har en tröja (långärmad) från samma märke som byxorna du testat är i. den ska vara en funktionströja.

i början älskade jag tröjan, tyckte den var helt perfa att dra på sig

Hahaha...
Ja det är ju också en "funktion" 😉 Att lixom samla svettlukt...
Lukta kommer man ju att göra i alla fall, men man behöver kanske inte göra det värre genom att använda kläder som sparar och alstrar en helt egen unik lukt...

🙂
Tack för din inpu

jag oxå ganska ny inom det här området men förra året köpte jag SOC W RUN TIGHT på Stadium för 299 kr och de är jag jätte nöjda med.
Inga sömmar som skaver. Håller fortfarande efter ca ett år. Använder de några gånger i veckan, och som de ser ut nu så hå

12