Quote from Guest on 12 August 2010, 07:05Jag har en våtdräkt, 3mm, sydd för surfare. Tycker att det går hyfsat att sträcka armarna men inte optimalt. Min plan är att debutera i en motionstriathlon med eller utan våtdräkt.
Kan jag lika gärna simma i badbyxor?
Nån mer som simmar i surfardräkt?
Jag har en våtdräkt, 3mm, sydd för surfare. Tycker att det går hyfsat att sträcka armarna men inte optimalt. Min plan är att debutera i en motionstriathlon med eller utan våtdräkt.
Kan jag lika gärna simma i badbyxor?
Nån mer som simmar i surfardräkt?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 07:15Viktigast är att den sitter tight över bröstet så att det inte sipprar in vatten. Då går det tyngre med våtdräkt än utan
Viktigast är att den sitter tight över bröstet så att det inte sipprar in vatten. Då går det tyngre med våtdräkt än utan
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 08:16Är det en dräkt för vågsurfing eller vindsurfing?
Jag kör själv i en vågsurfdräkt och tycker att det funkar bra. Vindsurfingdräkter däremot brukar ha mycket sämre rörlighet.
Är det en dräkt för vågsurfing eller vindsurfing?
Jag kör själv i en vågsurfdräkt och tycker att det funkar bra. Vindsurfingdräkter däremot brukar ha mycket sämre rörlighet.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:12Jag har simmat i en för vindsurfing och det gör jag inte om, hellre utan våtdräkt då.
Jag har simmat i en för vindsurfing och det gör jag inte om, hellre utan våtdräkt då.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 12:00Jag har simmat ett år i surfvåtdräkt, och simtiderna har varken blivit bättre eller sämre än simning utan dräkt. Behöver du våtdräkten för skydd mot elementen (värme/brännmaneter/annat) och inte blir allför handikappad rörlighetsmässigt så kör på den - me
Jag har simmat ett år i surfvåtdräkt, och simtiderna har varken blivit bättre eller sämre än simning utan dräkt. Behöver du våtdräkten för skydd mot elementen (värme/brännmaneter/annat) och inte blir allför handikappad rörlighetsmässigt så kör på den - me
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 22:56Tack för svaren.
Det är en vindsurfingdräkt. I Horla kommer jag att simma i cykelbyxorna. Hoppas inte sittkudden suger upp vatten.
Får jag mersmak blir det simdräkt.
Tack för svaren.
Det är en vindsurfingdräkt. I Horla kommer jag att simma i cykelbyxorna. Hoppas inte sittkudden suger upp vatten.
Får jag mersmak blir det simdräkt.
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 11:04Riktigt duktiga simmare hävdar att simvåtdräkt hjälper mindre duktiga simmare mer än de riktigt duktiga. Jag är definitivt mindre duktig och simvåtdräkten har ffa hjälpt mig till ett bättre läge i vattnet. Den lyfter ju benen en del utan att jag behöver t
Riktigt duktiga simmare hävdar att simvåtdräkt hjälper mindre duktiga simmare mer än de riktigt duktiga. Jag är definitivt mindre duktig och simvåtdräkten har ffa hjälpt mig till ett bättre läge i vattnet. Den lyfter ju benen en del utan att jag behöver t
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:57Jag har haft en surfingdräkt som jag simmat i åtskilliga motionslopp med, och senast nu vansbrosimmet. Jag hatar den. Jag har förklarat krig mot den. Jag fick simma ryggsim halva vansbro för att den hejdade upp för mycket kring axlarna. Jag ska bränna den
Jag har haft en surfingdräkt som jag simmat i åtskilliga motionslopp med, och senast nu vansbrosimmet. Jag hatar den. Jag har förklarat krig mot den. Jag fick simma ryggsim halva vansbro för att den hejdade upp för mycket kring axlarna. Jag ska bränna den
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 13:44Har ungefär samma agg mot min surfdräkt som föregående talare: dvs jag hatar den och skall köpa en riktig triathlon-våtdräkt istället.
Har ungefär samma agg mot min surfdräkt som föregående talare: dvs jag hatar den och skall köpa en riktig triathlon-våtdräkt istället.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 13:44edit - dubbel
edit - dubbel