Quote from Guest on 16 May 2012, 12:28Det kanske låter som en dum fråga, men det känns som om svaret är lite mer involverat än "när dom faller i bitar". Därför vill jag kolla hur ni tänker.
En aspekt är förstås när nåt går sönder så att det inte går att använda dom längre. Uppenbart.
En ann
Det kanske låter som en dum fråga, men det känns som om svaret är lite mer involverat än "när dom faller i bitar". Därför vill jag kolla hur ni tänker.
En aspekt är förstås när nåt går sönder så att det inte går att använda dom längre. Uppenbart.
En ann
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 12:38Jag tror det är många som VILL att deras skor ska ta slut, och gissa vilka som blir glada av det...
Min åsikt är (som du säger) att man ska se upp med snedslitage, allt annat är nog helt ofarligt.
Om dämpningen skulle bli mindre behöver ju inte innebär
Jag tror det är många som VILL att deras skor ska ta slut, och gissa vilka som blir glada av det...
Min åsikt är (som du säger) att man ska se upp med snedslitage, allt annat är nog helt ofarligt.
Om dämpningen skulle bli mindre behöver ju inte innebär
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 12:41Med tanke på barfotateorierna så gör det nog inget om skorna blir slitna så länge som de inte slits snett. Blir en slags naturlig övergång till barfotalöpning.
Med tanke på barfotateorierna så gör det nog inget om skorna blir slitna så länge som de inte slits snett. Blir en slags naturlig övergång till barfotalöpning.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 13:10Men visst känns väl asfaltpassen skönare när man byter ut de gamla skorna mot nya? Jag brukar pensionera skorna från asfalten efter ungefär hundra mil.
Sedan kan de gamla få duga sisådär trettio mil till på mjukare underlag.
Men visst känns väl asfaltpassen skönare när man byter ut de gamla skorna mot nya? Jag brukar pensionera skorna från asfalten efter ungefär hundra mil.
Sedan kan de gamla få duga sisådär trettio mil till på mjukare underlag.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 13:53Å andra sidan kan man ju resonera så att om man sliter sulorna så är skorna mer anpassade efter löpsteget och fotisättningen.
Mina brukar hålla ca 100 mil men jag kasserar dem inte pga sträcka utan hur slitna de är. Ibland slits yttersulan ut och då klad
Å andra sidan kan man ju resonera så att om man sliter sulorna så är skorna mer anpassade efter löpsteget och fotisättningen.
Mina brukar hålla ca 100 mil men jag kasserar dem inte pga sträcka utan hur slitna de är. Ibland slits yttersulan ut och då klad
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 14:33Vad är LiquidSole o var hittar man det?
Vad är LiquidSole o var hittar man det?
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 14:37http://www.ljimport.se/sv/Produkter/LiquiSole.aspx
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 14:42http://www.clasohlson.com/se/Liqui-Sole-Casco/Pr351300000
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 09:09Flera gånger i livet har jag upplevt smärta i vader och hälsenor jag inte kunnat relatera till.
Smärta som kommit utan nån till synes yttrepåverkan.Nu senaste ,trots att jag sprungit i ett par kayano, fick jag jobbigt ont i hälsenorna.
Jag tänkte tvär
Flera gånger i livet har jag upplevt smärta i vader och hälsenor jag inte kunnat relatera till.
Smärta som kommit utan nån till synes yttrepåverkan.
Nu senaste ,trots att jag sprungit i ett par kayano, fick jag jobbigt ont i hälsenorna.
Jag tänkte tvär
Quote from Funbeat user on 17 May 2012, 13:50Det som hittills har styrt byte av skor för mig är när gummit i sulan tappat sina egenskaper på grund av härdningen som sker kontinuerligt efter production.
Jag får ökande problem med benhinnor och knä efter cirka 60-70 mil och förstod först inte varför
Det som hittills har styrt byte av skor för mig är när gummit i sulan tappat sina egenskaper på grund av härdningen som sker kontinuerligt efter production.
Jag får ökande problem med benhinnor och knä efter cirka 60-70 mil och förstod först inte varför