Quote from Guest on 16 August 2008, 04:40Ingen skräll kanske, men regnet det bara öser ner:-)
Ni som vet...eller ja..hur länge kan man skippa "turen" innan det som varit är bortslösat?
Lite frustrerad, men det är ju höst.
Har inget egentligen emot regn, i normala fall, men nu verkligen öser det
Ingen skräll kanske, men regnet det bara öser ner:-)
Ni som vet...eller ja..hur länge kan man skippa "turen" innan det som varit är bortslösat?
Lite frustrerad, men det är ju höst.
Har inget egentligen emot regn, i normala fall, men nu verkligen öser det
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 04:50Kondotion är färskvara, efter en vecka så märks det.
Kondotion är färskvara, efter en vecka så märks det.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 09:16Hur pass färskvara är kondition egentligen, hur mycket märks det på en vecka utan träning, kan man bibehålla konditionen med promenader under träningsfria veckor... Är det någon som vet hur det ligger till med detta.
Hur pass färskvara är kondition egentligen, hur mycket märks det på en vecka utan träning, kan man bibehålla konditionen med promenader under träningsfria veckor... Är det någon som vet hur det ligger till med detta.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 09:21"Kondition" får räknas som en mix av central o lokal kapacitet.
Promenader som renodlad "konditionsträning" är inte optimalt.
Det märks efter en veckas uppehåll, om man håller någerlunda hög kapacitet.
"Kondition" får räknas som en mix av central o lokal kapacitet.
Promenader som renodlad "konditionsträning" är inte optimalt.
Det märks efter en veckas uppehåll, om man håller någerlunda hög kapacitet.
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 09:27Ok, vet du hur mycket rent procentuellt som försvinner under en vecka eller två?
Ok, vet du hur mycket rent procentuellt som försvinner under en vecka eller två?
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 09:37Det beror på gener, återhämtning, var i träningscykeln med mera.
Desto bättre tränad och nära toppform =>mer märkbar försämring!
Det beror på gener, återhämtning, var i träningscykeln med mera.
Desto bättre tränad och nära toppform =>mer märkbar försämring!
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 09:40ok, då gäller det att inte slappa till då hehehe....
ok, då gäller det att inte slappa till då hehehe....
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 10:43Jag har märkt att en veckas uppehåll från träningen kan göra att jag presterar bättre i vissa sammanhang, såvida inte uppehållet berott på hårt festande, sjukdom eller liknande. Men jag undrar om inte det där är väldigt individuellt och dessutom hänger på
Jag har märkt att en veckas uppehåll från träningen kan göra att jag presterar bättre i vissa sammanhang, såvida inte uppehållet berott på hårt festande, sjukdom eller liknande. Men jag undrar om inte det där är väldigt individuellt och dessutom hänger på
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 11:16Det skulle vara kul att veta vad ni menar när ni säger kondition? Menar ni syreupptagningsförmågan, mjölksyratröskeln, muskelstyrka eller något annat?
Det skulle vara kul att veta vad ni menar när ni säger kondition? Menar ni syreupptagningsförmågan, mjölksyratröskeln, muskelstyrka eller något annat?
Quote from Funbeat user on 16 August 2008, 12:41Jag menar syreupptagningsförmåga iaf.
Jag menar syreupptagningsförmåga iaf.