Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNär får man använda damasker?
You need to log in to create posts and topics.

Har varit (är?) mycket tveksam kvalitet på dragkedjan på Biltemas överdrag, de funkar dock ändå. Notera även att de är av tjock neopren och lämpar sig bäst på vintern till skillnad från de överdrag som avbildats tidigare i tråden.

Det fungerade på 70 och 80-talet även om man ibland vurpade på isfläckar med tubdäcken.

"skoöverdrag i korgar alltså clips hur funkar det egentligen "

Inte testat än, och inte pjäxöverdragen heller, men jag tänkte i nödlägen, t ex om de är slut i affären eller jag inte hittar dem. Tillbringade en dag med att leta efter en cykelärm som gömt

Cykeärm?
Jag letar ibland efter cykelhjul och cykelskor men cykelärm är något nytt.

Enkelt...det är således hål undertill....det är ett övedrag...

Cykelärmen, det där man har till cykeltröjan när det drar lite kallt om armarna 🙂
Lösärmar alltså?

Jag misstänkte det men det kunde vara Michael Lindgrens cykelarm med bajonettfattning.

Lindgren har ett silver från "hand-i-kap"-VM

Som sagt! Det svåra är inte att vara bra. Det svåra är att se bra ut, när man är bra. Gammalt cyklingsordspråk!

Anders: Jag tror att jag har svaret på din fråga. Du kan ta på dig dylika skoöverdrag när du snittar runt 40 i tolv mil trots en ordentlig dikekörning och sedan lyckas jaga ifatt klungan igen. Jag vet inte om jag har rätt men jag tyckte mig se dig göra de