Quote from Guest on 7 May 2009, 08:48Jag stukade min fot lätt för ett par veckor sedan efter att jag trampade snett när jag var ute och sprang. Foten blev bara lätt svullen och jag fick ett väldigt ljust blåmärke på utsidan av ankeln. Svullnaden stannade några dagar, men inom en vecka kunde
Jag stukade min fot lätt för ett par veckor sedan efter att jag trampade snett när jag var ute och sprang. Foten blev bara lätt svullen och jag fick ett väldigt ljust blåmärke på utsidan av ankeln. Svullnaden stannade några dagar, men inom en vecka kunde
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 08:58Jag stukade foten för första gången samtidigt som du ungefär (fast inte idrottsrelaterat :-()
Det gör ont, du är inte stel, säger du?
Jag har oxå ont, kan inte lägga foten i vissa vinklar när jag strechar odyl.
Ligamenten är inte helt återställda, det
Jag stukade foten för första gången samtidigt som du ungefär (fast inte idrottsrelaterat :-()
Det gör ont, du är inte stel, säger du?
Jag har oxå ont, kan inte lägga foten i vissa vinklar när jag strechar odyl.
Ligamenten är inte helt återställda, det
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:05Ja alltså, jag är stel, och när jag struntar i det och försöker ta foten till lägen där den inte vill vara så gör det ont... 🙂 Så jag är stel och orörlig.
Jag har förstått att jag borde stå på en balansplatta och så, men gör inte det. Däremot tränar jag
Ja alltså, jag är stel, och när jag struntar i det och försöker ta foten till lägen där den inte vill vara så gör det ont... 🙂 Så jag är stel och orörlig.
Jag har förstått att jag borde stå på en balansplatta och så, men gör inte det. Däremot tränar jag
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:12Stukningar tar lååång tid (6 månader är inte ovanligt). Balansplatta är såklart bäst, men har du ingen så är en bra början att stå på ett ben så ofta som möjligt. Borsta tänderna, blundandes, på ett ben är mer balans än jag klarar tex.
Kom också ihåg att
Stukningar tar lååång tid (6 månader är inte ovanligt). Balansplatta är såklart bäst, men har du ingen så är en bra början att stå på ett ben så ofta som möjligt. Borsta tänderna, blundandes, på ett ben är mer balans än jag klarar tex.
Kom också ihåg att
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 09:16Aha, så man kan göra det så enkelt för sig. Då ska jag stå på ett ben så fort det är möjligt. 🙂
Och det där med att man lättare skadar sig om man har ett längre träningsuppehåll senare får jag väl ta som en uppmaning att aldrig lägga av med att träna 😀
Aha, så man kan göra det så enkelt för sig. Då ska jag stå på ett ben så fort det är möjligt. 🙂
Och det där med att man lättare skadar sig om man har ett längre träningsuppehåll senare får jag väl ta som en uppmaning att aldrig lägga av med att träna 😀
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 16:35Vad har du för tejp? Min har aldrig åkt av eller hotat lossna, inte ens efter två duschar och tre dagar. (onödigt byta i början. Nu tejpar jag bara vid träning)
Coachtejp från Stadium, Leukoplast vit eller sporttejp från apoteket fungerar alla bra. Jag g
Vad har du för tejp? Min har aldrig åkt av eller hotat lossna, inte ens efter två duschar och tre dagar. (onödigt byta i början. Nu tejpar jag bara vid träning)
Coachtejp från Stadium, Leukoplast vit eller sporttejp från apoteket fungerar alla bra. Jag g
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 16:36Men du kan ju alltid ringa sjukvårduppl. eller söka en tid om du bekymrar dig mkt över stelheten. 🙂
Men du kan ju alltid ringa sjukvårduppl. eller söka en tid om du bekymrar dig mkt över stelheten. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 16:41Sporttejp från Apoteket är vad jag kör med. Fattar inte varför den lossnar så lätt på mig. 🙁 Men kanske att jag ska testa nån annan ett tag. Jävligt svårt att tejpa rätt, men jag tror att jag fått kläm på det, med bra vinkel på foten och allt det där. T
Sporttejp från Apoteket är vad jag kör med. Fattar inte varför den lossnar så lätt på mig. 🙁 Men kanske att jag ska testa nån annan ett tag. Jävligt svårt att tejpa rätt, men jag tror att jag fått kläm på det, med bra vinkel på foten och allt det där. T
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 22:57Men prova en annan typ av tejp om den sitter illa på dig. Det kanske finns någon kemisk förklaring till varför den sitter på min hud men inte din 🙂
Eller snärj in hela skiten efter tejpning med den hudfärgade leukoplasten (röd förpackning), DEN sitter,
Men prova en annan typ av tejp om den sitter illa på dig. Det kanske finns någon kemisk förklaring till varför den sitter på min hud men inte din 🙂
Eller snärj in hela skiten efter tejpning med den hudfärgade leukoplasten (röd förpackning), DEN sitter,
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 16:32Jag stukade foten senast i höstas (början på september) och har fortfarande känningar vid stora belastningar. Inte som om man bara är ute och springer i en halvtimme men om det blir längre tid känns det av.
Annars är det bara att träna upp foten med att
Jag stukade foten senast i höstas (början på september) och har fortfarande känningar vid stora belastningar. Inte som om man bara är ute och springer i en halvtimme men om det blir längre tid känns det av.
Annars är det bara att träna upp foten med att