Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär hjärtat skenar..
You need to log in to create posts and topics.

12

Detta låter sjukt,MEN..o nu var det flera år sen det hände senast...När jag tog mig till Motionsgården o precis börjat springa..osså tänkte jag en GLAD tanke o tänkte "Tjohoo !!"..DÅ kom det..kändes som hela bröstet började vibrera o hjärtat gick upp på

Jag har inte varit med om det, men blivit tillfrågad om jag hade varit det av den läkare som tog mitt EKG i samband med mönstringen. Det hade något att göra med att timingen när de olika kamrarna drog ihop sig kom ovanligt tätt och då kunde man uppleva de

I Runners Worlds majnummer skriver Anders Kingstedt om förmaksfladder:

Mina egna problem började efter
bara något år som friidrottare.
Det var under en intervallträ-
ning någon gång i början på
80-talet som orken helt plötsligt tog slut
och det kändes ko

Har hört och läst att vältränade person kan få problem med sk. "dubbelslag"

Även stress kan vara en utlösande faktor.

Jag har haft panikångest och känner igen känslan.
Om jag har varit stressad under dagen för att sedan slappna av så kan jag få dubbe

@Mikael
Mikael sa: "Det känns som hjärtat slutar slå för att sedan slå dubbelt för att ta igen det förlorade slaget "

Precis detta upplever jag av och till (i princip dagligen), ibland 5-6 "dubbelslag" per minut. Obehgligt. Gick till läkare som tog EKG m

Keff-hjärta som hos den här gamle bloggaren?

http://sub2.bloggagratis.se/2007/10/07/305261-stockholmsloppet/

Jag lyckades bara mäkta med 35.32 på Stockholmsloppet igår och allt är min kompis Paddys fel. På morgonen tänkte jag vara snäll och brygga 2 ka

dricka en mugg med iskallt vatten brukar som oftast fungera för mig..

Hej,

Några fler knep att häva detta när det väl inträffar??

Jag har också fått SVT-diagnosen. Emellanåt är det väldigt långa uppehåll (månader) som jag inte har det så känns inte som så pass allvarligt att jag skulle söka för att bränna av den extra re

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har en läkare undrat för länge sedan om jag råkat ut för pulsstegringar under ansträngning och det hade att göra med timingen i hjärtslagen.

När jag sprang halvmarathon nu för ett par veckor sedan fick jag faktiskt de

Jag hade en form av SVT som kallas AVNRT, och även om det var långt mellan "anfallen" i början, så blev det oftare och oftare, samtidigt som jag var så orolig för det och begränsade mig i livet. Därför såg jag till att få det bortopererat. En snabb (två t

12