Quote from Guest on 22 July 2011, 19:28Det gör ont när jag lyfter tillbaka foten framåt i löpsteget.
Känner någon igen det??
När jag läser på nätet blir jag osäker... jag sprang lugna 5 km i morse och kände av det efter 2 km, stretchade och fortsatte utan att det förvärrades. Däremot kändes
Det gör ont när jag lyfter tillbaka foten framåt i löpsteget.
Känner någon igen det??
När jag läser på nätet blir jag osäker... jag sprang lugna 5 km i morse och kände av det efter 2 km, stretchade och fortsatte utan att det förvärrades. Däremot kändes
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:38Jag har också löparknäkänningar och en startplats i Axa Fjällmarathon. Däremot brukar jag märka ganska tydligt att det bara börjar göra ont när jag springer för fort.
Inte alls svar på frågan i den här tråden men får du känningar även när du springer väl
Jag har också löparknäkänningar och en startplats i Axa Fjällmarathon. Däremot brukar jag märka ganska tydligt att det bara börjar göra ont när jag springer för fort.
Inte alls svar på frågan i den här tråden men får du känningar även när du springer väl
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:45Det finns en bra genomgång här som ni antagligen sett redan:
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Det finns en bra genomgång här som ni antagligen sett redan:
http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itbartikel.htm
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:48Jo jag vet vad som är felet och vad jag ska göra åt det, tänkte bara tipsa om att det i mitt fall går alldeles utmärkt att springa bara jag inte gör det så våldsamt fort. 🙂 Jag har i alla fall inte lagt ned planerna på fjällmaran, i värsta fall får väl
Jo jag vet vad som är felet och vad jag ska göra åt det, tänkte bara tipsa om att det i mitt fall går alldeles utmärkt att springa bara jag inte gör det så våldsamt fort. 🙂 Jag har i alla fall inte lagt ned planerna på fjällmaran, i värsta fall får väl
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:50Jag tror det har med senan att göra, ett kortare steg gör att den inflamerade senan inte glider över epikondylen på knäets utsida i samma utsträckning helt enkelt 🙂
Det botar förvisso ingenting, men det är ett utmärkt sätt att undvika symptomet. 🙂
Jag tror det har med senan att göra, ett kortare steg gör att den inflamerade senan inte glider över epikondylen på knäets utsida i samma utsträckning helt enkelt 🙂
Det botar förvisso ingenting, men det är ett utmärkt sätt att undvika symptomet. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:52En vacker dag ska jag börja löpträna regelbundet och inte bara göra sporadiska idiotgrejer. 😉
En vacker dag ska jag börja löpträna regelbundet och inte bara göra sporadiska idiotgrejer. 😉
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:53Det var där jag läste att senan aktiveras inför frånskjutet, men jag känner det onda då foten släpper marken och jag lyfter fot/underben.
Elin.. Jag känner oavsett tempo, men ska testa långsamt tempo och se. Jag spritter av energi så jag hamnar lätt på s
Det var där jag läste att senan aktiveras inför frånskjutet, men jag känner det onda då foten släpper marken och jag lyfter fot/underben.
Elin.. Jag känner oavsett tempo, men ska testa långsamt tempo och se. Jag spritter av energi så jag hamnar lätt på s
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:54Jo jag vet hur det är. Särskilt när man springer med sällskap som är fem gånger snabbare än vad man själv är, det är inte alltid så kul att be om att hålla ett lägre tempo. Men som sagt så har jag märkt att det osvikligt kommer när jag trycker på lite ext
Jo jag vet hur det är. Särskilt när man springer med sällskap som är fem gånger snabbare än vad man själv är, det är inte alltid så kul att be om att hålla ett lägre tempo. Men som sagt så har jag märkt att det osvikligt kommer när jag trycker på lite ext
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 19:58Jag kunde springa längre i högt tempo när jag hade löparknä förra året. Speciellt om jag rörde mer på benen vid just knäleden. Ungefär som att det hjälpte till att tänja senan lite medan jag sprang. Det kanske drabbar lite olika.
Jag kunde springa längre i högt tempo när jag hade löparknä förra året. Speciellt om jag rörde mer på benen vid just knäleden. Ungefär som att det hjälpte till att tänja senan lite medan jag sprang. Det kanske drabbar lite olika.
Quote from Funbeat user on 22 July 2011, 20:48Det slår tydligen lite olika, jag sprang Vårruset med löparknä och haltade runt med sträckt knä 🙂
Vet du hur svårt det är att springa med sträckt knä? 😀Fast mitt onda satt precis på utsidan av knäet, i slemsäcken där och inte i själva senan. Det spel
Det slår tydligen lite olika, jag sprang Vårruset med löparknä och haltade runt med sträckt knä 🙂
Vet du hur svårt det är att springa med sträckt knä? 😀
Fast mitt onda satt precis på utsidan av knäet, i slemsäcken där och inte i själva senan. Det spel