Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 21:46Den cyklisten får ligga längst bak.
Den cyklisten får ligga längst bak.
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 00:12Jag får alltid lätt punkteringsångest innan Vättern så jag byter faktiskt varje år.. eller har gjort de senaste 2 åren i alla fall..
Så, mina däck går väl några hundra mil och byts 20-30 mil innan VR för att undvika punka 😉
Problemet är bara att man f
Jag får alltid lätt punkteringsångest innan Vättern så jag byter faktiskt varje år.. eller har gjort de senaste 2 åren i alla fall..
Så, mina däck går väl några hundra mil och byts 20-30 mil innan VR för att undvika punka 😉
Problemet är bara att man f
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 09:42Byter inför de år då jag kör och tränar inför vätterrundan och annars varannat år om det bara blir träning. Byter förmodligen lite väl ofta men har aldrig ännu fått punktering under 10 år så det är väl investerade pengar tycker jag. I ditt fall skulle jag
Byter inför de år då jag kör och tränar inför vätterrundan och annars varannat år om det bara blir träning. Byter förmodligen lite väl ofta men har aldrig ännu fått punktering under 10 år så det är väl investerade pengar tycker jag. I ditt fall skulle jag
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 09:45Finns det nå data på hur slitage påverkar rullmotstånd? Är nya däck bättre? Jag byter varje eller varannat år, men det är mest för att jag är punkanojig.
Finns det nå data på hur slitage påverkar rullmotstånd? Är nya däck bättre? Jag byter varje eller varannat år, men det är mest för att jag är punkanojig.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 18:28men för mig som aldrig fått punka.. vad händer? Exploderar däcket och man kraschar eller pyser det ut långsamt så man hinner stanna?
men för mig som aldrig fått punka.. vad händer? Exploderar däcket och man kraschar eller pyser det ut långsamt så man hinner stanna?
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 18:39Exploderer?? Som en bomb mener du?
Nei, det "fiser" ut til flatt på 1sekund til 1 dygn.
Om du ligger i 60 i en sving, er det store muligheter for en del skrubbsår. Men ellers går det bra. Barber benene så ikke hårene kommer inn i sårskorpene. 🙂
Exploderer?? Som en bomb mener du?
Nei, det "fiser" ut til flatt på 1sekund til 1 dygn.
Om du ligger i 60 i en sving, er det store muligheter for en del skrubbsår. Men ellers går det bra. Barber benene så ikke hårene kommer inn i sårskorpene. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 08:05Jag byter varje vår och då har däcken gått 600 mil och bakhjulet har under vintern fått arbetat hårt i trainern. Conti 4000s bäst däcket någonsin som jag har haft.
Jag byter varje vår och då har däcken gått 600 mil och bakhjulet har under vintern fått arbetat hårt i trainern. Conti 4000s bäst däcket någonsin som jag har haft.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 08:16För Vättern iår skulle jag köra på nya hjul med nya däck. Dock blev det lite problem så jag fick köra på mina gamla hjul där jag dock (med all fokus på att fixa de nya hjulen) helt glömt bort att kolla däcken på dessa. Så halvvägs genom loppet fick jag pu
För Vättern iår skulle jag köra på nya hjul med nya däck. Dock blev det lite problem så jag fick köra på mina gamla hjul där jag dock (med all fokus på att fixa de nya hjulen) helt glömt bort att kolla däcken på dessa. Så halvvägs genom loppet fick jag pu