Quote from Guest on 7 July 2012, 22:28Det är ju en evig diskussion OM man ska stretcha eller inte men det är inte det min fråga handlar om. Jag har valt att stretcha och tycker att det är bra, men hur nära trängspasset måste man göra det för att det ska vara meningsfullt? Jag tycker egentlig
Det är ju en evig diskussion OM man ska stretcha eller inte men det är inte det min fråga handlar om. Jag har valt att stretcha och tycker att det är bra, men hur nära trängspasset måste man göra det för att det ska vara meningsfullt? Jag tycker egentlig
Quote from Funbeat user on 7 July 2012, 22:38Jag kör alltid ca 15- 20 min stretch direkt efter min runda och det funkar för mig . Jag tror att det bästa är att göra det direkt efter, när musklerna är varma , för att få bäst effekt ,
Din fråga ( När ska man stretcha ) kommer troligen att ge dig lik
Jag kör alltid ca 15- 20 min stretch direkt efter min runda och det funkar för mig . Jag tror att det bästa är att göra det direkt efter, när musklerna är varma , för att få bäst effekt ,
Din fråga ( När ska man stretcha ) kommer troligen att ge dig lik
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 06:59Som del av att förbättra rörligheten så har jag fått stretchprogram av två olika sjukgymnaster som båda sa att kallstretch funkar lika bra som varmstretch, åtminstone i det avseendet. Den ene rekommenderade att före stretchen spänna muskeln i 5-10 sek om
Som del av att förbättra rörligheten så har jag fått stretchprogram av två olika sjukgymnaster som båda sa att kallstretch funkar lika bra som varmstretch, åtminstone i det avseendet. Den ene rekommenderade att före stretchen spänna muskeln i 5-10 sek om
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 11:50Jag stretchar på morgonen & kväll - vissa övningar rekommenderad av min massör, sen ALLTID direkt efter träning.
sen brukar jag även stretchar under dagen om jag känner vissa muskler behöver det... man lär känna sin kropp.
Jag stretchar på morgonen & kväll - vissa övningar rekommenderad av min massör, sen ALLTID direkt efter träning.
sen brukar jag även stretchar under dagen om jag känner vissa muskler behöver det... man lär känna sin kropp.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 12:34Tack för synpunkterna 🙂 Bra med lite input och intressant att höra att även kallstretch rekommenderas.
Tack för synpunkterna 🙂 Bra med lite input och intressant att höra att även kallstretch rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 13:06Det som vanligen rekommenderas är lätt töjning (inte detsamma som stretching) före träningen, i samband med annan eventuell uppvärmning, och stretching efter träningen. Stretching kan även utföras fristående, efter lätt uppvärmning, vid annan tidpunkt.
Det som vanligen rekommenderas är lätt töjning (inte detsamma som stretching) före träningen, i samband med annan eventuell uppvärmning, och stretching efter träningen. Stretching kan även utföras fristående, efter lätt uppvärmning, vid annan tidpunkt.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 17:55Överrörlighet är väl inte heller bra, så stretcha om bara om du känner att du behöver ökad rörlighet. Obs, inga belägg för mitt påstående...
Överrörlighet är väl inte heller bra, så stretcha om bara om du känner att du behöver ökad rörlighet. Obs, inga belägg för mitt påstående...
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 18:22Enligt min kiropraktiker så kan jag hålla på å stretcha hur myche som helst utan att få någon över-rörlighet någonstans. Efter ett marathonlopp så tycker jag att det känns ok med lite stretch...men annars så är det väl mera som order vid skador typ..
Enligt min kiropraktiker så kan jag hålla på å stretcha hur myche som helst utan att få någon över-rörlighet någonstans. Efter ett marathonlopp så tycker jag att det känns ok med lite stretch...men annars så är det väl mera som order vid skador typ..
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 20:14Jag brukar stretcha strax före skada.
Jag brukar stretcha strax före skada.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 20:16Mikael >> Ge fan i att strecha då 😉
Mikael >> Ge fan i att strecha då 😉