Quote from Guest on 7 April 2013, 23:37Hållit upp med träning i sex månader pga skada, med undantag för ett pass gruppträning i veckan. God för 2.50 på maran innan skadan o undrar nu hur länge de tar att komma upp till samma nivå igen.
Kan man säga att de tar ungefär lika länge att komma till
Hållit upp med träning i sex månader pga skada, med undantag för ett pass gruppträning i veckan. God för 2.50 på maran innan skadan o undrar nu hur länge de tar att komma upp till samma nivå igen.
Kan man säga att de tar ungefär lika länge att komma till
Quote from Funbeat user on 7 April 2013, 23:47Hej. Det beror ju på skada. Vissa skador kommer man aldrig tillbaka från helt, andra kan man studsa tillbaka från på 6 veckor.
Hej. Det beror ju på skada. Vissa skador kommer man aldrig tillbaka från helt, andra kan man studsa tillbaka från på 6 veckor.
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 08:45Ju bättre du var desto längre tid tar det tyvärr. När du inte har kört någon direkt träning senaste 6 månaderna så kan du räkna med att det kommer ta sin tid.
Jag tror du fokuserar på fel saker om du ska stressa dig till din gamla kapacitet.
Nu handlar
Ju bättre du var desto längre tid tar det tyvärr. När du inte har kört någon direkt träning senaste 6 månaderna så kan du räkna med att det kommer ta sin tid.
Jag tror du fokuserar på fel saker om du ska stressa dig till din gamla kapacitet.
Nu handlar
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 10:51Jag var bättre efter än före, all alternativ träning under skadetiden gjorde att jag sprang snabbare efter än före. Fast jag var aldrig nere på de tiderna du talar om, vare sig förr eller nu. 🙂 Jag natar att i ju bättre form man var i innan, desto hårda
Jag var bättre efter än före, all alternativ träning under skadetiden gjorde att jag sprang snabbare efter än före. Fast jag var aldrig nere på de tiderna du talar om, vare sig förr eller nu. 🙂 Jag natar att i ju bättre form man var i innan, desto hårda
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 14:262009 hade jag ett löpuppehåll på 4månader men tränade alternativt. Hälsenan var iinflamerad så löpning var inte att tänka på. Kom igång i augusti med löpning och klarade mig in på 2.58 på det årets vitermara som gick första helgen i november. Håller man i
2009 hade jag ett löpuppehåll på 4månader men tränade alternativt. Hälsenan var iinflamerad så löpning var inte att tänka på. Kom igång i augusti med löpning och klarade mig in på 2.58 på det årets vitermara som gick första helgen i november. Håller man i
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 18:33Rent generellt brukar man väl säja att det tar dubbelt så lång tid, att komma tillbaka från skadan, som skadeperiodens längd.
Det viktiga är att inte tro att det "bara" konditionsbiten att ta igen. Det som tar tid är att vänja muskler, leder osv vid att
Rent generellt brukar man väl säja att det tar dubbelt så lång tid, att komma tillbaka från skadan, som skadeperiodens längd.
Det viktiga är att inte tro att det "bara" konditionsbiten att ta igen. Det som tar tid är att vänja muskler, leder osv vid att
Quote from Funbeat user on 8 April 2013, 19:44Jag kanske ska börja med att skriva att jag inte alls är lika snabb som du.
Jag var borta i 3 mån (sept t.o.m nov 2012) av andra orsaker än skada, men jag blev förvånad över hur mycket jag hade tappat. Första passen efter uppehållet gick plågsamt långsam
Jag kanske ska börja med att skriva att jag inte alls är lika snabb som du.
Jag var borta i 3 mån (sept t.o.m nov 2012) av andra orsaker än skada, men jag blev förvånad över hur mycket jag hade tappat. Första passen efter uppehållet gick plågsamt långsam