Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnära sub40?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, vad tror ni som (precis) tar er under milen sub40?

Just nu ligger jag ganska stabilt på sub4 tempo när jag kör tusingar (6-8 st) och morgonens tider på 7x1000m var följande (joggvila 60 sek mellan varje):

3.49 - 3.47 - 3.43 - 3.55 - 3.57 - 3.59 - 3.

Jag tycker du ligger bra till!
19 år sen(hjälp) jag sprang 39.50 och det året sprang jag också halvmarathon på 1.30. Så jag utgår mest från din halvmaratid. På den tiden sprang jag bara distans och korta intervaller så jag kan inte jämföra där. Men efter

@Markus:
Tusingarna brukar jag köra med GPSen (Garmin FR405) så helt exakta blir dom ju inte. Däremot har jag kört de flesta intervallpassen på bana nu i sommar (även ovanstående) och det brukar inte diffa särskilt mycket mot banans markeringar. Tvärtom u

Jag klarade milen under 40 med 13 sekunders marginal i höstas. Dryga veckan innan körde jag samma pass som du med tider på 3:37, 3:42, 3:46, 3:47, 3:52, 3:54 och 3:54. Så jag skulle tro att om de yttre förutsättningarna är bra och du känner dig bra i krop

@ Niklas N
Såg att det var Hässelbyloppet du sprang sub40. Det är samma mil-lopp jag har tänkt mig i höst så då får vi hoppas att jag håller mig frisk i år...

Hässelbyloppet vill ju att dom som har ambitionen att göra under 40 anmäler sig till tävlingskl

Jo, det var Hässelbyloppet som jag klarade sub40! Det var ett bra lopp att spring fort på tycker jag, flack bana och inte speciellt trångt som jag upplevde det. Dessutom är det skön luft att springa i på hösten!
Jag anmälde mig i tävlingsklassen, jag hade

Ja då får det nog bli tävlingsklassen! Vet att jag har lättare att hänga på om alla andra har högt tempo än om jag måste hålla tempot själv. Vet dessutom att jag brukar ha en tendens att lägga ribban lite för lågt stundtals (på Kungsholmen Runt halvmara s