Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Enklast och mest enhetligt bör vara att se hur andra forum gör, t.ex. phpBB, simplemachines. Om alla forum fungerar på liknande sätt så blir det mer lättarbetat och man behöver inte ha specialknep på varje webbsida för att hitta rätt.

Jag tror inte ens e

Ja, jag har ju tjatat om det här i flera år att jag verkligen vill komma till första olästa inlägget i stället för till trådhuvudet. Det skulle jag helst vilja ha i diskussionsinläggslistan, men det kanske går att ha en länk för tråden och en knapp för fö

Jo jag tycker det här ÄR ett bättre forum just för att man kan hoppa runt utan att behöva passera diverse sammanställningar.
Man kan också skapa nya standarder ...

Jag tycker det är bra att man hamnar på första inlägget i en tråd. Längre ner i tråden diskuteras det väldigt ofta något helt annat och jag tycker det är bra att kunna läsa vad tråden egentligen handlade om innan jag eventuellt svarar. Att sen bläddra ner

Man kan ju alltid trycka ctrl-Home 🙂

Krister.
Men hamna du längre ner som i mitt förslag, då har du redan läst och svarat eller valt att inte svara 😉

Men de som säger att man vill ha kvar att man kommer till första inlägget i en ny tråd när man klickar på länken och inte till första olästa inlägget kan ju fundera över detta:

Från sammanställningen över olästa diskussioner så ser du ju vad tråden hete

Patrik: Trådens namn står i fönster-listen - alltså allra högst upp!

Christer: Jo, det vet jag att det gör. Men jag läste i något inlägg att de gärna ville ha kvar möjligheten till att komma till första inlägget i tråden just för att rubriken för tråden står där. Och om det bara är för den sakens skull, så är det kanske in

Så vitt jag vet så var det mest för att kunna läsa innehållet på första inlägget, INTE att läsa rubriken, som var orsaken till att hamna högst upp, såsom det är nu. Jag var en av dem som propagerade för att hamna högst upp, och sedan trycka på länken för