Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hoppade i mälaren i helgen för en lite simtur. Vet inte hur varmt (kallt) det var men fötterna var helt frusna efter ganska kort tid. Smörjer ni in dem med något? Är det något man kan köpa i vansbro isåf? Vill ju inte få sendrag eller kramt i foten pga ky

Tror en del brukar smeta in lite vaselin på fötterna men lite osäker på hur mycket det hjälper.. har testat men inte känt någon större skillnad men så är jag inte så kall om fötterna när man väl fått upp tempot lite.

Du menar alltså att jag måste simma snabbare? 🙂

Vaselin eller ullfett. Från apoteket.

Ok då blir det en sväng förbi apoteket. Tack för förslagen.

Nä, bara bli varmare =)
Har en inre värmepanna som går igång när jag börjar motionera så varm blir jag rätt så snabbt.

Sååå kallt ska det väl inte vara i vattnet på Vansbro? Eller?

Just nu rapporterar de 16 grader i vattnet och det är helt ok. Lite kallt när man hoppar i men jag blir rätt varm när man börjat simma så helt ok för min del.

En ordentlig våtdräkt så att kroppen hålls varm och kanske en extra simmössa är allt som behövs - de räknar visst med att tempen ska gå upp ytterligare ett par grader dessutom - sen blir det ju annorlunda om du simmar extremt långsamt. Men det gör du väl

Jag kör vaselin på armar och ben/fötter - funkar jättebra! Då överlever man (H) !
Har ju en shorty. Hur stor skillnad är det på 2 grader egentligen?
Förra året var det 19 grader och i år kanske kvicksilvret orkar sig upp till 17....
Jag hoppas i alla fall

12