Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelnacke axlar
You need to log in to create posts and topics.

12

>Det gör ont att köra fort och länge på en cykel.

Då kör "man" för sakta om "man" inte får ont efter en timme i tempoställning.
Däremot så brukar arschlett vara ganska oömt. Kan ev. bero på att det gör ont på så många andra ställen.

Jag har styrketränat sedan oktober förra året och märkte klar skillnad nu vid första rundan ute. Fick inte alls lika ont som jag hade förra året.

🙂 Den här betyder icke allvar.

:@ Denna däremot betyder,nu jävlar är det allvar.

(t+) Sen har vi klassikern, tummen upp, tummen upp.......Hmm,,du vet var. 🙂

Jag kan få ont i nacke och axlar när jag kör hårda back och intervallpass. jag spänner mig som en fiolstäng när jag tar i.Även när man sitter i bocken länge när man kör själv i motvind.Nog ingen ovanlig åkomma.Tror även nackont kan bero på nerkylning av n

Jag använder inte LSDgubbar, av princip.
Det ligger i betraktarens ögon.

Susse: Det finns anledning till att olika cyklar uppfanns
Absolut, men BMX uppfanns inte för Lvgs cykling och inte tvärtom heller.
Cykling ska inte göra ont i på kontaktytorna.

Jag får alltid ont i nacken.
När jag sitter på jobbet, när jag kollar på TV, när jag sitter vid datorn... Det får jag leva med, har mig själv att skylla :).
Måste börja nöta mer cykel nu bara och härda mig själv lite så att jag inte dör under VR 😀

Sonja, jag tycker inte att du ska behöva ha ont i nacke och axlar när du cyklar racer. De första gångerna ok eller om du kör ett mycket längre pass än du är van vid.
Jag cyklar en hel del racer och har aldrig ont någonstans, av cykeln, sen att det känns o

TG:
""Förutom inställning i längsled, bör du inte ha styret lägre än sadeln. En motionär behöver oftast hade något högre än sadeln."
Vad menar du med det? Jag får inte ihop det. "

Om du tittar på tävlingscyklister, så ser du att styrstammen (på vilket s

12