Quote from Guest on 11 May 2011, 11:58Hejsan
Jag får ont i nacken när jag cyklar längre sträckor på min racer. Vanligtvis blir jag bara stel i ett par dagar men senast small det till när jag sträckte mig efter mjölken (efter cykelrundan 😉 ) och jag fick nackspärrsliknande symptom någon vecka
Hejsan
Jag får ont i nacken när jag cyklar längre sträckor på min racer. Vanligtvis blir jag bara stel i ett par dagar men senast small det till när jag sträckte mig efter mjölken (efter cykelrundan 😉 ) och jag fick nackspärrsliknande symptom någon vecka
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 12:08Jag fick väldigt ont i både axlar och nacke första turerna men jag vande mig. Man lär sig också att titta uppåt med ögonen istället för att böja nacken.
Jag kör längdskidor/rullskidor som komplement och det har stärkt överkroppen betydligt. Nuförtiden är
Jag fick väldigt ont i både axlar och nacke första turerna men jag vande mig. Man lär sig också att titta uppåt med ögonen istället för att böja nacken.
Jag kör längdskidor/rullskidor som komplement och det har stärkt överkroppen betydligt. Nuförtiden är
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 12:42kiropraktor, sjukgymnast, nackövningar på gymmet, bikefit. Där har du lösningar som hjälpte mig.
För mig löd ordningen:
1. kiropraktor + övningar
2. nackövningar och allmän core styrka på gym
3. bikefitVisst har det kostat att bli bra från smärtorna,
kiropraktor, sjukgymnast, nackövningar på gymmet, bikefit. Där har du lösningar som hjälpte mig.
För mig löd ordningen:
1. kiropraktor + övningar
2. nackövningar och allmän core styrka på gym
3. bikefit
Visst har det kostat att bli bra från smärtorna,
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 17:48vad är "längre sträckor"?
vad är "längre sträckor"?
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 19:45Glasögon?
Jag har det och dessa är ganska "låga" vilket gör att jag får lyfta
huvet lite extra för att inte se "över" själva glasen.
Glasögon?
Jag har det och dessa är ganska "låga" vilket gör att jag får lyfta
huvet lite extra för att inte se "över" själva glasen.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 20:34Massage, stretch och fler långa pass (man vänjer sig).
Det var mina 5 öre i ärendet.
Massage, stretch och fler långa pass (man vänjer sig).
Det var mina 5 öre i ärendet.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 20:38Du sitter inte avslappnat, och med C-form på ryggen? Då spänner du fel muskler.
Du sitter inte avslappnat, och med C-form på ryggen? Då spänner du fel muskler.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 08:02Ett tips är att plocka bort ev. skärm från hjälmen, då kan du ha huvudet mer nedböjt och kika "uppåt". Funkar för min nacke iaf 🙂
Ett tips är att plocka bort ev. skärm från hjälmen, då kan du ha huvudet mer nedböjt och kika "uppåt". Funkar för min nacke iaf 🙂
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 10:42Nackont får alla som börjar cykla rejser och sedan gradvis ökar avståndet. Jag fick från början det vid 6 mil. Nu kan jag cykla 10+ mil utan problem.
1. Kroppen/nacken vänjer sig, det är bara att de långa cykelturerna, det blir bättre gång för gång.
2. Un
Nackont får alla som börjar cykla rejser och sedan gradvis ökar avståndet. Jag fick från början det vid 6 mil. Nu kan jag cykla 10+ mil utan problem.
1. Kroppen/nacken vänjer sig, det är bara att de långa cykelturerna, det blir bättre gång för gång.
2. Un
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 11:19Nicka inte till bara:-)
Nicka inte till bara:-)