Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu är sjåpa-lena här och gnäller igen...
För tre veckor sedan fick jag rejält ont i höften efter att ha sprungit lite oftare och lite längre ett par veckor. Det släppte inte utan blev värre, kom fram till att det kunde vara något som tryckte på ischiasner

Jag gick till en kille i Gävle som heter Anders Gunnarsson AG-Kiropraktik när jag hade i det närmaste identiska symtom. Han gjorde en noggrann undersökning och fastslog att det var en sk falsk iscias. Han knäckte till två gånger samt stretschade ut en rum

Idrottsmassör. Vet inte om du bor i Stockholm men jag har gått till Rubin McRae på Access Rehab och han har gjort underverk med mina onda höfter. Nu har jag visserligen fått ont i hö sida ländrygg och hö ben och ska till deras naprapat i dag. Får se vad d

En kiropraktor åtgärdar felet, en Naprapat identifierar varför problemet uppstått. Bara att välja.

Själv skulle jag gå till en kiropraktor först. Skulle problemet dyka upp igen skulle jag gå till en naprapat.

Jag gick till naprapat när jag fick problem med höften. Han vände och vred och hittade egentligen inga större fel. Lite massage över en muskel som var öm. Sen blev det bättre men smärtan återkom. Sökte då upp en sjukgymnast på ett idrottsmedicinskt instit

Jag tror mycket beror på person. Du kan hitta den rätta för dig inom vilken yrkeskategori som helst eg. Förresten är jag supermöjd med mitt naprapatbesök! Halleluja för Access rehab! 😉

Fråga runt i din omgivning, det brukar alltid finnas någon som besökt en naprapat, sjukgymnast eller kiropraktor som de kan rekommendera. Tycker du sedan att det inte funkar, testa en annan vårdgivare och/eller profession.