Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningNeoprenstrumpor?
You need to log in to create posts and topics.

12

mmm.. om man kan fixa tighta grejor kanske det inte gör så stor skillnad ändå. får testa helt enkelt

Jag vet flera som simmar med sockar men har aldrig själv hittat några som funkar bra på mina 46or (tar i vatten, blir tunga tappar simkänsla). Simmar i hellångvåträkt (3 mm) och huva ner till ca 8 grader. Det viktigaste är att ha våtdräktshuva om ni är kä

Jag har köpt en heldräkt som jag tänkte simma med. Händer och fötter bryr jag mig inte så mycket om ifall de blir kalla. Men jag blir kall om huvudet. Finns det nån tjockare simmössa man kan ha på sig för att inte bli så kall?

Erika: I fjol hade jag min egen simmössa på mig under den man får i Vansbro som nummerlapp. MEN Vansbros mössor är ganska små så har man mycket hår eller mycket i huvudet 😉 blir den tajt.

jag skulle rekommendera de där öronproppar som man formar själv.
Jag hade såna och Vansbro mössan på - höll värme. Läste någonstans att det är viktigt att inte få kallt vatten i örönen.

Det finns neoprenmössor som går ner över öronen och fäster ihop under hakan.

Öronproppar rekommenderar även jag. Jag blir inte snurrig och klarar kallt vatten mycket bättre.

angående neoprenstrumpor. Förra året var det en* som låg i närheten av mig en lång bit i motströmmen. hon hade svarta strumpor och shorty, i det vattnet kunde inte jag avgöra var hennes fötter befann sig eftersom det var svart och åter svart. Resultatet v

Varför inte neoprenstrumpor i "glada" färger då? Neongult eller chockrosa?

Neonprenstrumpor?

12