Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelnerv som klämmer
You need to log in to create posts and topics.

Mats jag hade nerv i kläm på höger fot så jag gick till sjukgymnast + läkare, jag fick medicin som heter gabapentin för nervsmärta, men tycker du borde gå till kiropraktor eller läkare eller massör ,eller sjukgymnast och prova akupunktur

Mats: prova att gå till en sjukgymnast som hjälper dig att stretcha ut ordentligt o kollar om nånting ligger fel. Lycka till 🙂

jag tror på stretch.. kolla som sagt med en sjukgymnast som kan visa dig hur du ska stretcha ut den ordentligt.
Medicinering mot en nerv som klämmer tror jag inte på. Jag tror som sagt att det är viktigare att du hittar orsaken till problemet och försöke

Jag satt och undersökte mig lite själv igår och hittade en punkt på framsidan av höftbenet där jag tryckte lite och fick fram samma symptom. Stretch hjälper inte i detta fallet. Ska ta kontakt med en kiropraktor.
Jag håller på att utbilda mig till ledare

Mats,men pröva gå till sjukgymnast,de kanske hjälper eller varför inte akupunktur eller massage?

Jag har oxå samma symptom.

Jag fick detta i somras när jag tävlade i 5-dagars orientering. Trodde jag hade överansträngt musklerna.
Gjorde inget nämnvärt mer än stretchade lite.
Har haft besvär från och till hela hösten.
I onsdags var jag ute och sprang,

Mats, Någonting i din kropp verkar säga nej, d.v.s. tvekar, och då är det väl bra att vila och ladda med lite extra magnesium t ex. Kanske lite streching av piriformis och gluteus paketet (som inte går till skenbenet).

gluteus (stora, mellan och lilla) ä