Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNew Balance?
You need to log in to create posts and topics.

Efter många år med Asics börjar jag snegla andra håll (tycker Asicsen tappar form och dämp allt snabbare!).. New Balance är ungefär de enda dojjorna i butiken som känns lika sköna som Asics, men jag vill gärna höra andras erfarenheter. Om nån har lust att

Jag älskar mina New Balance, fram till årets modell. De har gjort tåboxen trängre så mina fötter trivs inte i den senaste modellen men de tidigare modellerna älskar jag. Puma fungerar också, de bredare i deras sortiment.

Jag har haft NB 902, 903 och 904, och verkligen älskat dem, men nu när jag provade 905:an på löpband var den en besvikelse och istället köpte jag ett par DS Trainer 14, och även om de är något tyngre trivs jag bra med dem. Men jag kommer nog inte ha DS Tr

Ett tips är att kolla in Sauconys modeller. Jag har flera bekanta som gått från Asics till Saucony och är nöjda med det.

saucony har jag haft förr, bytte till asics för jag tyckte de var smidigare och lättare, har jag för mig.. nu känns asics klumpiga också! fast ds trainer kanske vore något. eller saucony igen, de har väl också lättare modeller. man får testa! tack för tip

Nu har jag bara lättviktare från saucony men jag sprang många år i asics sen New balance och även en o annan nike och saucony är de bästa skorna jag haft. Vad gäller vikt så är nog en saucony alltid lättare än en asics om man jämför mellan modeller. Smidi

Köpte just ett par NB 1064 och är helt nöjd. Möjligen blev de ett halvt nr för stora men bra för långpassen. Haft/har Asics och Adidas också. Lämnade Asics pga dålig hållbarhet. Får se hur NB håller?