Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike+ problem
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nike+ till min iPod och älskar att springa med den. Tog fram skorna och var redo för en runda, men så säger den att den inte kan hitta sensorn i skon. Någon som varit med om detta? Har testat att trycka på den lilla knappen under sensorn men det f

Ja. Gissningsvis är batterierna till fotpoden slut. Själv så gav jag upp men det vettiga är väl att kontakta apple så får de skicka en ny, förhoppningsvis.

Jag gjorde en snabb sökning och det verkar alltså som om det inte går att byta batterier, målet var tydligen att batterierna skulle överleva skorna och sedan ska man tydligen köpa en ny... med tanke på det tror jag knappast Nike/Apple kommer att ersätta p

Jag har också försökt söka efter hur man kan göra. Jag har haft den i kanske ett år ungefär, men har endast sprungit ca 20 ggr. Fick nämligen inflamation i mitt knä så jag har haft ett långt uppehåll, men skulle vara så skönt att komma igång med löpningen

Det ska hålla betydligt mer än ett år/20 tillfällen (1000 aktiva timmar enligt apple)! Jag hittade folk som hade gått in på apple store (i USA, förvisso) och fått nya pods så visst går det.

Det är bedrövligt svagt om det skulle visa sig att produkten har så kort livslängd.

Ja, vore jättedåligt om batteriet redan är slut. Jättekul grej annars och jättepeppande. Har lyckats få min att mäta helt rätt efter lite kalibrering. Får bli en tur till applestore och kolla om dom kan hjälpa mig. Det är ju bara ett år garanti och jag ha

Man får tänka på att skorna (och givaren) inte ligger i tex. bilen eller ryggsäcken när man inte använder dom. Givaren aktiveras ju vid rörelse.

Jag använder inte mina löparskor när jag inte är ute och springer eller promenerar. Dom står stilla i garderoben annars. Jag kanske fått ett måndagsexemplar. Kollade upp hur långt jag springit med nike+ och det var bara 139 km. Lite långre borde den hålla