Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike Lunarglide + 2...
You need to log in to create posts and topics.

12

...har jag köpt. I butik kändes dessa helt optimala...Har nu använt dessa 3 ggr och får grymt ont fram på foten, trampdynan...Känns som jag har haft skrillor på mig. Hälen och den bakre foten, inga problem alls. Kan säga att jag e ny i gamet med löpning,

Har du köpt lättviktaren?.jag har mellan dojjan.kolla min profil.Den bästa skon jag haft.

Ta det lugnt så här i början med nya skor. Ge det lite tid, jag tror det släpper snart.

mellan dojjan här med...Kanske är tiden som ska ges...Känns bara extra tungt att dra ut med dessa skor...

Har du andra skor du inte får ont av att springa i så använd dem istället. Skor ska inte göra ont. Du kan ju testa att gå in Lunarglidesen på promenader eller så för att se om de blir bättre. Annars är det soptunnan som gäller.

Håller med Anna, känns det inte bra så strunta i dem.

Skinnskor kan man behöva "gå in" men inte löparskor i plast. Jag har upplevt att t ex "fluffet" i hälen anpassat sig mer efter min fot efter någon timmes användning, men då är det inte så att skorna "

Även jag tycker att dessa skor är de skönaste jag haft. En tanke som slog mig är att de har lite mindre "drop" dvs skillnad i höjd melllan häl och tå jämfört med andra skor jag haft. Detta kanske kan ge träningsvärk eller annan typ av värk om man är ovan?

En del skor är mer uppbyggda/vadderade under trampdynan fram. Det ska vara bra och avlasta foten påstår reklamen, men jag vet att mina fötter brukar tycka att det är skitkonstigt och får en tryckpunkt där som känns fel.

Jag vet att jag prövade ett par s

För att väga upp lovorden: Jag har haft ett par Lunarglides och tyckte de sög (alldeles för svampiga för min smak). Passade mig inte alls. Fötter är olika helt enkelt och bara för att en sko passar en, passar de inte alla.

Tackar å bockar för alla eminenta tips! Magkänslan säger nog tyvärr att det blir till att se sig efter ett par nya.......

12