Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har sett ett cykelmärke som heter något liknande Nishiki. Ganska snygga cyklar men jag inser att det nog inte är några kvalitetshojar.

Hur som! Jag har börjat hobbycykla. Jag cyklar 2,4 mil ToR till jobbet varje dag. Idag cyklar jag på en Marat

Nishiki är ett ok märke, om sedan den modell du tittar på är det som är mest lämpligt kan jag inte svara på.

Hej
Har cyklat på en nishiki ultra PRO de senaste 6 åren. Förra året cyklade jag 250 mil och då framförallt tor jobbet. Skulle säga att det är bra kvalité.

Nishiki är en bra cykel, kanske inte hetaste designen men habil. Och vem vill inte köra likadan cykel som Jens Westergren?

Min pendelhoj är en Crossroads som har rullat på utan problem sedan hösten 2009. Kör både på grus och asfalt till jobbet vilket funkar bra. Skönt med skivbromsar och hållbar konstruktion.

Har själv Nishikis hybrid Hyper Pro och tänker cykla Vättern med den. Är själv bara motionär och använder både för motion och nöjescyklande med barnen. Frugan har Nishikis hybrid Pro SLD, som hon använder för både motion och transport till och från jobbe

Hej Henrik!
Jag har också 2,4 mil ToR till jobbet och cyklade också på en gammal racer förut.
Nu (Nyligen köpy) har jag en Nishiki Altron Comfort och är helnöjd!
Men du kanske är ute efter en hybrid om du ska ha den som vardagscykel också.
Hur som helst,

Eftersom Nishiki inte är lika coolt märke som en del andra är deras bättre modeller generellt sett ganska prisvärda.

...och inte så stöldbegärliga. Jag har fått ha min i fred i tre år, parkerad inne i Stockholm city dagligen (dock ej kvällar och nätter).

Tycker däremot att det inte är 100% balans i den (har en city hybrid 601).

Tack så hjärtligt för svaren!

De Nishiki jag har tittat på ligger i prisklasserna 3000-9000 fast jag antar att den rangen inkluderar alla typer av cyklar. Kanske inte är så stor skillnad om man jämför olika Nishiki hybrider.

Ska gå in till cykelhandlare

12