Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNorseman Extreme Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Världens tuffaste triathlon på Ironmandistans? Den hamnar iallafall på pallen och löpsträckan är nog svårslagen... 😉
Bl.a. Jonas Colting försvarar de svenska färgerna. Jag tror att han vinner.
3860m simning-180km cykling-42km löpning
http://www.nxtri.co

Appropå hårda IM och jonas.

I lanzarote IM går cyklingen bl a i "colting backen". Den är enligt rykten döpt så efter att jonas klivit av cykeln och gått uppför. Det säger inte lite det :). Undrar om han tog av sig skorna.

Han måste ha haft cykelproblem. Jag tvivlar på att han skulle kliva av i en liten backe när inte ens jag klev av uppför Passo del Mortirolo... 🙂

Hade de du triathlon styre samt dito sittsställning, utväxling och skulle springa en mara direkt efteråt? Jag kan gott tänka mig att de futtiga minuter han förlorade där tog han igen på löpningen sen.

Har man kramp så har man. Men det är ju bara ett rykte. 42-21 är väl std för "lättaste" växeln på stark mans tempo-cykel.

> 42-21 är väl std för "lättaste" växeln på stark mans tempo-cykel.

Oavsett hur stark man är så anpassar man naturligtvis utväxlingen efter förhållandena. 🙂
Norseman och framförallt Embrunman och Iron du Valais är ju exempel på tävlingar där man är gan

Björn Andersson ...

The 2005 edition of the Norseman Xtreme triathlon...

"My decision to do the race on my normal time trial bike, a Cervelo P3C with disc wheel, equipped with 58/42 chainrings and an 11-23 casette was met with a lot scepticism before th