Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har varit så tapper och pinnat på efter I FORMS nybörjar-program (för att garanterat slippa skador) och jag har varit stolt över mitt tålamod. okej vissa veckor har jag sprunigit fyra pass i stället för tre, så jag lär nog klara av programmet på högst

Så trist! Det känns inget vidare när man inte går framåt som man tänkt sig!

Man brukar säga att an ska först öka antalet träningspass, sen träningstiden och sist farten. Nu har du ju kommit igång bra med antalet träningar och tränar regelbundet 3 och bibland till och med 4 ggr per vecka, så den första punkten är redan avklarad. O

Skit i distansen! Du är otroligt duktig och om programmet känns bra så är det bra och funkar även om du inte springer 5 km på 30 min.
Har de skrivit generellt att alla skall nå det målet tycker jag de verkar naiva eller oseriösa.

6 min/km är ett förhål

Man tycker att man borde bli bättre och bättre hela tiden, men dags- eller veckoformen kan spela in och ställa till det. Antingen så mäter du under en längre tid och flera pass eller så skippar du att mäta distans på ett tag.

Formen varierar, det kan gå hur segt som helst ett tag och sedan brakar det loss.
JAg hade hemska resultat senaste gången, kom inte runt 5 km men det beror mest på värmen, Min norrbottniska kropp pajar i +20C, fick nästan värmeslag.

Jag skaffade en Garmin Forerunner 301, dvs GPS med pulsmätare, för två år sedan.
Grym manick. Det gick inte längre att lura sig själv. Den visar hur långt man har sprungit och
man kan inte inbilla sig själv att man har tagit det lugnt om man haft en snitt

Jag tycker som alla andra som har svarat före mig, strunta i distansen. Det är minuterna du ska ha koll på om det är något du ska stirra dig blind på. Du är superduktig som är ute i spåret Evely. Du är massor bättre än de flesta som aldrig kommer ut och r

Det roligaste med att vara kort, rund och i form är när man kommer ifatt en muskulös lång kille med sämre löparform än du.
Swisha förbi!

Efter att ha läst era fina peppande tankar for jag ut i spåret. Jag bara njöt längde på stegen i backarna och nästan fällde ut vingarna och flög. Jag är ju helt enkelt jättebra( tänk om man hade kunnat komma på det själv) (H) . Att sen I FORM inte klarar

12