Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Mycket på gång just nu i sverige.

MKK och andra i Malmö få snart 2st 50m bassäng....
"Just nu planeras det två stycken inomhus-femtior i Malmö. En vid hockeyarenan, vid Holma/Kroksbäck och en vid gamla fotbollstadion, inne vid Pildammsparken. Malmö Kapps

Jamen HURRAAAA, 50-metersbassäng i Linköping!!!

Då finns det inte längre nånting jag saknar från Göteborg.

Vara får nytt badhus nästa år tror jag det var, tyvärr endast 25m bassäng inomhus men jämfört med den gamla anläggningen blir det lyft i allafall.

I Örebro går det åt andra hållet. 50-metersbassängen i Gustavsvik kommer troligen att delas av på mitten så att det bara blir en 25-a med 9 banor kvar till oss som simmar. Resten ska införlivas i nöjesbadet. Det här är rent ut sagt för djävligt. 🙁

Ja Lennart det är hädelse.

Norrtälje ersätter sin gamla (från 50-talet?) med en ny.
http://www.norrtalje.se/Kultur-och-fritid/Bad/Norrtalje-nya-badhus/Bilder/

Synd på Gustavsvik. Trist att somliga inte förstår att "nöjesbad" för många innebär att simma annat än 25:or.
Jag tycker att nöjesbadet i Gustavsvik har nog med attraktioner som det är, vissa tycker det är det bästa i Sverige, vad jag hört. Surt då att in

Så otroligt puckat av Örebro! Vill de inte ha simtävlingar?

Alltså, Linköpings nya bassäng kommer ju inte bli klar före 2015 iaf. Och hur de ska lösa det under tiden begriper jag inte, eftersom nya badet ska byggas på samma plats som det gamla. Kaosvarning, eller nåt. Men 50 meter är iaf gôtt.

Umeå har ny simhall på gång, men det försenas och drar ut på tiden gång på gång. Det ska vara en femtia och ett tag var det bestämt att det skulle bli 50 x 25 (vilket är det överlägset bästa) men på sista ritningarna var det bara 8 banor à 2,0 meter och e

12