Quote from Guest on 29 August 2010, 16:24Jag ska precis köpa en cykel men har stora problem med att bestämma mig. Jag har kollat på följande modeller (som finns att tillgå nu på rean, t ex nishiki comp är helt slut)
- Scott P3 solution - hydrauliska skivbromsar och dämpad fram (6400 kr)
- Scott
Jag ska precis köpa en cykel men har stora problem med att bestämma mig. Jag har kollat på följande modeller (som finns att tillgå nu på rean, t ex nishiki comp är helt slut)
- Scott P3 solution - hydrauliska skivbromsar och dämpad fram (6400 kr)
- Scott
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 16:34Om du ska använda cykeln som du beskriver tycker jag det verkar helt onödigt med dämpargaffel.
Om du bara ska köra i vackert väder duger det med v-bromsar, men i regn, snö och slask är det trevligt med skivbromsar.
Om du ska använda cykeln som du beskriver tycker jag det verkar helt onödigt med dämpargaffel.
Om du bara ska köra i vackert väder duger det med v-bromsar, men i regn, snö och slask är det trevligt med skivbromsar.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 16:38Satsa på en cykelcross istället.
Har du problem med armbågar eller händer så är racerstyren att föredra.
Fler möjligheter för händerna.
Ingen dämpare
Satsa på en cykelcross istället.
Har du problem med armbågar eller händer så är racerstyren att föredra.
Fler möjligheter för händerna.
Ingen dämpare
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 16:46Vad är det för skillnad på hybrid och cykelcross?
Annars verkar ju Treken isf vara mitt bästa alternativ.
Vad är det för skillnad på hybrid och cykelcross?
Annars verkar ju Treken isf vara mitt bästa alternativ.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 17:10Geometri och styret.
Geometri och styret.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:11Hybriden har en stor fördel i att man kan montera stänkskärmar, kedjeskydd och pakethållare på den utan att behöva skämmas ögonen ur sig. Sen är den bekväm att cykla inne i stan med, man ser bra över styret o vägen o har bättre koll på medtrafikanterna på
Hybriden har en stor fördel i att man kan montera stänkskärmar, kedjeskydd och pakethållare på den utan att behöva skämmas ögonen ur sig. Sen är den bekväm att cykla inne i stan med, man ser bra över styret o vägen o har bättre koll på medtrafikanterna på
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:11Dämpare är helt klart skönt. Speciellt på cykelbanor och liknande som inte underhålls ordentligt (dvs kan vara lite guppiga).
Låsning på dämparen kan vara trevligt när man står upp, men gör man inte det speciellt ofta så kan man klara sig utan.
Sen får
Dämpare är helt klart skönt. Speciellt på cykelbanor och liknande som inte underhålls ordentligt (dvs kan vara lite guppiga).
Låsning på dämparen kan vara trevligt när man står upp, men gör man inte det speciellt ofta så kan man klara sig utan.
Sen får
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:13>Hybriden har en stor fördel i att man kan montera stänkskärmar, kedjeskydd och pakethållare
Varför går inte det på en Cykelcross?
>Hybriden har en stor fördel i att man kan montera stänkskärmar, kedjeskydd och pakethållare
Varför går inte det på en Cykelcross?
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:14Tja, det kan man säkert, men är det inte lite skämsigt?
Tja, det kan man säkert, men är det inte lite skämsigt?
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:24Inte om det behövs. Jag har redan stänkskärmar på min cross. Jag satte på dem för ett par dagar sedan. Jag kan plocka av dem, om jag vill. Men jag har tröttnat lite på grus i arslet.
Det finns många alternativ. Jag är ganska nöjd med en Kona Jake som bru
Inte om det behövs. Jag har redan stänkskärmar på min cross. Jag satte på dem för ett par dagar sedan. Jag kan plocka av dem, om jag vill. Men jag har tröttnat lite på grus i arslet.
Det finns många alternativ. Jag är ganska nöjd med en Kona Jake som bru