Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy cykel! MTB 29:er!
You need to log in to create posts and topics.

12

Dags att följa reglerna(n+1) och köpa sig en till cykel. Det skall bli en mtb, hardtail, en 29:er har jag bestämt mig för.
Jag är 187, 89kg som har cyklat en hel del touring och började med räser denna säsongen. Målet med cykeln är att kunna träna hoj ute

Rose og canyon er beste valg. Vekt og spesifikkasjon er best. Rose ville vere mitt førstevalg.

Cykel 3 har en matt lack som gör den svår att rengöra...

Om du är grön på MTB så är det nog läge att fokusera mer på ramgeometri än komponenter, skiljer ju inte så mycket i segmentet. (OK, Canyon och Rose är lite mer generösa.) Däremot kan sittställning och känsla skilja betydligt. Så se till att testa.
Själv

Heter inte dom OKQ8 numera?

Förlåt. Jovisst, jag köper alltid mina 29:ers på OKQ8.

Angående matt lack så har jag fått fläckar som ser ut som saltfläckar som inte går bort, Focus svar på problemet var ungefär att skyll dig själv att du köper en mattlackad cykel.

Merida har en 29" till samma pris som förslagen ovan men med bättre lite spec. (här skulle länken vara men orkar inte googla)

Tack för svaren! har sållat ut och efter några vänner utlåtande och era så lutar allt åt att det blir en canyon. Men sen säger många att heldämpat är så mycket roligare förutom när det är brant brant uppför.

Canyon har ju några "billigare" heldämpade sa

Kolla runt lite angående geometrin. Happymtb.org testade både rose och canyon i år. Jag har för mig att geon på rose fick lite kritik.

Att matt lack skulle vara svårare att gära rent är fan det fånigaste jag har hört. Om man är supetkinkig med torkfläck

12