Quote from Guest on 25 June 2008, 15:47Hej!
Jag har köpt mig en Polar CS400.
Vet inte om jag gjort någon inställning fel, men enligt datorn så höll jag en snitthastighet på 30,5 km/h (personligt rekord ifall det stämmer) på dagens runda (53 km), första med hastighetssensorn inkopplad. Detta
Hej!
Jag har köpt mig en Polar CS400.
Vet inte om jag gjort någon inställning fel, men enligt datorn så höll jag en snitthastighet på 30,5 km/h (personligt rekord ifall det stämmer) på dagens runda (53 km), första med hastighetssensorn inkopplad. Detta
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 15:57Hej Stefan.
"Eller kan det vara så djävligt att man utvecklats som cyklist??? "
Gud hjälpe dig om så är fallet;)
Men för min del så mäter jag hjulet och kalibrera datorn mot trainern, det känns bäst så. Och det kan man göra på lite olika sätt. Jag gör
Hej Stefan.
"Eller kan det vara så djävligt att man utvecklats som cyklist??? "
Gud hjälpe dig om så är fallet;)
Men för min del så mäter jag hjulet och kalibrera datorn mot trainern, det känns bäst så. Och det kan man göra på lite olika sätt. Jag gör
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 15:59Ja, med grova kalibreringsmetoder är det svårt att vara mycket sämre än 2-3 procent. Vill man, kan man justera in de flesta till att visa mindre än en tredjedels procent fel.
Ja, med grova kalibreringsmetoder är det svårt att vara mycket sämre än 2-3 procent. Vill man, kan man justera in de flesta till att visa mindre än en tredjedels procent fel.
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 16:22Du har kanske nött ner däcken tillräckligt mycket för att de varje varv ska rulla precis så mycket kortare att det motsvarar en ökning på 2.5 km/h enligt datorn? 🙂
Du har kanske nött ner däcken tillräckligt mycket för att de varje varv ska rulla precis så mycket kortare att det motsvarar en ökning på 2.5 km/h enligt datorn? 🙂
Quote from Camilla Höög on 25 June 2008, 16:30Medvind och hemlängtan driver lätt upp farten.
Mät hjulet med måttband och mata in det värdet istället för det framräknade.
Medvind och hemlängtan driver lätt upp farten.
Mät hjulet med måttband och mata in det värdet istället för det framräknade.
Quote from Fredrik Olsson on 25 June 2008, 16:44Mätningarna av omkretsen är gjord med mig sittandes på cykeln. Rullat i.o.f.s bara 2 varv per mätning, men har o andra sidan gjort det 4 ggr. Snittet på mätningarna har blivit 2109 mm mot standardvärdets 2080 mm.
Jag blev bara så förvånad över det nya s
Mätningarna av omkretsen är gjord med mig sittandes på cykeln. Rullat i.o.f.s bara 2 varv per mätning, men har o andra sidan gjort det 4 ggr. Snittet på mätningarna har blivit 2109 mm mot standardvärdets 2080 mm.
Jag blev bara så förvånad över det nya s
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 18:16Nötning är inte en faktor. Här skulle det handla om en skillnad på drygt åtta procent! Det motsvarar naturligtvis också en skillnad i hjulradie på åtta procent. Eftersom ett hjul + däck normalt är ca 670 mm, skulle slitaget behöva uppgå till drygt sex cen
Nötning är inte en faktor. Här skulle det handla om en skillnad på drygt åtta procent! Det motsvarar naturligtvis också en skillnad i hjulradie på åtta procent. Eftersom ett hjul + däck normalt är ca 670 mm, skulle slitaget behöva uppgå till drygt sex cen
Quote from Funbeat user on 25 June 2008, 22:53Och då går det inte fort;)
Vänligen
P.
Och då går det inte fort;)
Vänligen
P.
Quote from Fredrik Olsson on 26 June 2008, 10:09Idag mätte jag sträckan med bilen och fick 44,1 km, i kartfunktionen här på FB fick jag 44,3 och CS400 53 km.
Snittfarten hamnade där jag misstänkte att den låg, 23,1 km/h och det är där jag brukar ligga i början av året.Jag såg på 2 ställen där det g
Idag mätte jag sträckan med bilen och fick 44,1 km, i kartfunktionen här på FB fick jag 44,3 och CS400 53 km.
Snittfarten hamnade där jag misstänkte att den låg, 23,1 km/h och det är där jag brukar ligga i början av året.
Jag såg på 2 ställen där det g
Quote from Berit Bengtson on 26 June 2008, 10:31Har du ngn löparbana som är 400m i närheten?
Då kan du enkelt kontrollera inställningen av cykeldatorn eftersom felet är såpass stort, >30m/400m.
(400m är 1varv på banan längst in)
Har du ngn löparbana som är 400m i närheten?
Då kan du enkelt kontrollera inställningen av cykeldatorn eftersom felet är såpass stort, >30m/400m.
(400m är 1varv på banan längst in)