Quote from Guest on 2 July 2013, 19:24Ny forskningsartikel visar att jogga i skor med hög klack är mer energikrävande än i skor med lägre klack!
http://www.runresearchjunkie.com/running-economy-and-shoe-heel-height/
"The purpose of this study is to examine the changes of energy cost during
Ny forskningsartikel visar att jogga i skor med hög klack är mer energikrävande än i skor med lägre klack!
"The purpose of this study is to examine the changes of energy cost during
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 19:347 cm! Jag skulle vilja sen dom löparskorna. 🙂
Som du säger, info om höjd *sklillnaden* känns viktigt. De som är 7 cm bak, är de också 7 cm fram?
Sen känns det som om det vore mer seriöst om dom kunde ta måttligare siffror, som typ "vanliga skor" med d
7 cm! Jag skulle vilja sen dom löparskorna. 🙂
Som du säger, info om höjd *sklillnaden* känns viktigt. De som är 7 cm bak, är de också 7 cm fram?
Sen känns det som om det vore mer seriöst om dom kunde ta måttligare siffror, som typ "vanliga skor" med d
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 20:10Om man läser studien så framgår det att det inte var löparskor, utan högklackade pumps. Det finns tillochmed en bild på skorna.
"People are often being in a hurry state to adapt to quickening of life pace. Therefore, jogging with high- heeled shoes becom
Om man läser studien så framgår det att det inte var löparskor, utan högklackade pumps. Det finns tillochmed en bild på skorna.
"People are often being in a hurry state to adapt to quickening of life pace. Therefore, jogging with high- heeled shoes becom
Quote from Funbeat user on 2 July 2013, 22:34Noterar helt enkelt att jag fortsätter springa i springskor och sparar de högklackade till kortare promenader 🙂
Noterar helt enkelt att jag fortsätter springa i springskor och sparar de högklackade till kortare promenader 🙂
Quote from Lars Mörrby on 3 July 2013, 09:54Hmm - men det måste ju innebära att vi män som skulle behöva gå ner ett par kg skulle göra det enklare om vi gick i pumps på jobbet...
😉
Hmm - men det måste ju innebära att vi män som skulle behöva gå ner ett par kg skulle göra det enklare om vi gick i pumps på jobbet...
😉
Quote from Funbeat user on 3 July 2013, 10:27Himla kul läsning, fascineras alltid av udda saker. Men VARFÖR i hela friden har man gjort den här studien??? Vem har kommit på idén? Varför lägger man tid på att läsa referenslitteratur, skaffa försökspersoner, göra en rätt omständig testning etc? Vem ty
Himla kul läsning, fascineras alltid av udda saker. Men VARFÖR i hela friden har man gjort den här studien??? Vem har kommit på idén? Varför lägger man tid på att läsa referenslitteratur, skaffa försökspersoner, göra en rätt omständig testning etc? Vem ty
Quote from Funbeat user on 3 July 2013, 13:09Jag har slutat bry mig om de här undersökningarna som är baserade på en provgrupp bestående av ett dussin vita amerikaner av samma kön och ålder förmodat inavlade i en landsortshåla i mellanvästern.
Jag har slutat bry mig om de här undersökningarna som är baserade på en provgrupp bestående av ett dussin vita amerikaner av samma kön och ålder förmodat inavlade i en landsortshåla i mellanvästern.
Quote from Funbeat user on 3 July 2013, 13:12Börje, jag tyckte också att det verkar vara en rimlig slutsats av det de har skrivit! Kanske inte är så de menar, men så som det är skrivet.
Maria, just det här med varför undrar man ju över. Och även om de har en hel del länkar, någorlunda uppbyggd förs
Börje, jag tyckte också att det verkar vara en rimlig slutsats av det de har skrivit! Kanske inte är så de menar, men så som det är skrivet.
Maria, just det här med varför undrar man ju över. Och även om de har en hel del länkar, någorlunda uppbyggd förs
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 09:38Intressant koppling, men givetvis irrelevant, att testa jogging i skor avsedda för icke-jogging.
Känner ändå förtröstan. Just denna typ av kritik leder till modifierade studier och till slut kanske MF & AL m.fl får just den studie vi vill ha, medelålders
Intressant koppling, men givetvis irrelevant, att testa jogging i skor avsedda för icke-jogging.
Känner ändå förtröstan. Just denna typ av kritik leder till modifierade studier och till slut kanske MF & AL m.fl får just den studie vi vill ha, medelålders
Quote from Funbeat user on 4 July 2013, 10:10Varför göra relevanta studier när man kan göra irrelevanta? 😉
Varför göra relevanta studier när man kan göra irrelevanta? 😉