Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNy i klassen
You need to log in to create posts and topics.

jag är en 47-årig man som i princip varit orörlig de senaste 10-15 åren. Idrottade mycket när jag var yngre både med styrka o bollsporter. Sedan sensommaren -09 har jag dock börjat motionera tre ggr/veckan. (löpning o skidåkning) Det som hänt är att jag g

Tycker du har en god grund att stå på nu när du hållt igång i nio (?) månader, och tycker att det kan vara dags för dig att ta nästa steg i träningen genom att börja variera dina pass och inte "mala på" i samma tempo alla pass. Kör du tre gånger i veckan

Tack för snabbt svar..vilket leder till ytterligare frågor. Kan du definiera styrka under passet? Om jag ska lägga in intervaller, backträning osv hur långa bör de dessa vara?

Om man inte är expert själv så finns finns det ett utmärkt träningsprogram på http://www.marathon.se. Där kan du välja träningsprogram för olika måltider för halvmara och andra distanser. Jag följde själv 2-timmarsprogrammet för halvmara inför Göteborgsvaret för

Håller med Magnus om att känner du dig osäker på att lägga upp ett eget program så snegla åtminstone på programmen på marathon.se.
Intervaller och backträning kan man ju variera i det oändliga.