Quote from Guest on 5 February 2015, 13:25Läser just i Ny Teknik om en ny löparsko, med en ny uppfinning som baseras på en fjäder som gör att man liksom flyger fram. (H) Tittade på reklamfilmen för skon - men ingenstans såg jag själva skon på en fot. Inte en enda av de löpare som gjorde reklam fö
Läser just i Ny Teknik om en ny löparsko, med en ny uppfinning som baseras på en fjäder som gör att man liksom flyger fram. (H) Tittade på reklamfilmen för skon - men ingenstans såg jag själva skon på en fot. Inte en enda av de löpare som gjorde reklam fö
Quote from Funbeat user on 5 February 2015, 13:35Och till det facila priset 3200 kr:) Vem vill inte flyga fram?
Och till det facila priset 3200 kr:) Vem vill inte flyga fram?
Quote from Funbeat user on 5 February 2015, 13:50Jag tycker att det var roligt att se hur dom tycker att man ska landa med foten. SM i översteg, någon?
Jag tycker att det var roligt att se hur dom tycker att man ska landa med foten. SM i översteg, någon?
Quote from Funbeat user on 5 February 2015, 15:26tror det finns en regel att man i tävlingssammanhang inte får ha mekanisk hjälp i skorna.
tror det finns en regel att man i tävlingssammanhang inte får ha mekanisk hjälp i skorna.
Quote from Funbeat user on 5 February 2015, 16:22En variant på detta såg jag i början av 90-talet i Florida.
Samma metod som benamputerade använder.Lufsade ett marathon med en. Judy tror jag hennes namn var.
Väldigt trevlig.
Hur det gick.
Vi kom in under 4 timmar, så ganska långsamt.Pssst. Detta
En variant på detta såg jag i början av 90-talet i Florida.
Samma metod som benamputerade använder.
Lufsade ett marathon med en. Judy tror jag hennes namn var.
Väldigt trevlig.
Hur det gick.
Vi kom in under 4 timmar, så ganska långsamt.
Pssst. Detta
Quote from Funbeat user on 5 February 2015, 22:58Tänker på han Pristorius som sprang med proteser, kanske man kan använda de här skorna i motsvarande sammanhang;-)
Tänker på han Pristorius som sprang med proteser, kanske man kan använda de här skorna i motsvarande sammanhang;-)
Quote from Funbeat user on 6 March 2015, 07:44Kan man gissa på att energin från ett hårt hälislag återvinns i fjädermekanismen och ger returskjuts i ett lika överdrivet frånskjut?
+1 på TK. VM i att lära sig ett heltokigt löpsteg från dag ett?
Kan man gissa på att energin från ett hårt hälislag återvinns i fjädermekanismen och ger returskjuts i ett lika överdrivet frånskjut?
+1 på TK. VM i att lära sig ett heltokigt löpsteg från dag ett?
Quote from Funbeat user on 6 March 2015, 15:32Tyvärr Anders så är en av orsakerna till sämre resultat
just detta att tro att mer framfot är bättre.Översteg = för långt steg. ??????
Förekom ej när löparna sprang på sitt speciella sätt.
Majoriteten sprang förr avslappnat med mjuk hälisättning.
Gav
Tyvärr Anders så är en av orsakerna till sämre resultat
just detta att tro att mer framfot är bättre.
Översteg = för långt steg. ??????
Förekom ej när löparna sprang på sitt speciella sätt.
Majoriteten sprang förr avslappnat med mjuk hälisättning.
Gav
Quote from Funbeat user on 7 March 2015, 20:11Framfotslöpning innebär inte att man springer på framfoten.
https://www.youtube.com/watch?v=v6xKKeqXGlwÖversteg? Jovisst, de finns visst!
Den 1:a januari sover de ruset av sig.
Den 2:a januari ska nyårslöftena infrias.
Den 3:e januari har de ont.
Och r
Framfotslöpning innebär inte att man springer på framfoten.
https://www.youtube.com/watch?v=v6xKKeqXGlw
Översteg? Jovisst, de finns visst!
Den 1:a januari sover de ruset av sig.
Den 2:a januari ska nyårslöftena infrias.
Den 3:e januari har de ont.
Och r
Quote from Funbeat user on 8 March 2015, 02:11Dibaba springer ej framfota.
Hon t.o.m. sätter i hälarna först ibland.
Det hon gör kallar jag ej framfota.Apropå skor så kommer ni kanske ihåg den här saligt avsomnade idén.
Vibram var skor - ej barfota.https://www.youtube.com/watch?v=NPdb7ZDJKS4
Dibaba springer ej framfota.
Hon t.o.m. sätter i hälarna först ibland.
Det hon gör kallar jag ej framfota.
Apropå skor så kommer ni kanske ihåg den här saligt avsomnade idén.
Vibram var skor - ej barfota.